۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۵۹۳۵۲

یوم الله 13 آبان و فریاد 'مرگ بر آمریکا' در پایتخت پاکستان

مراسم یوم الله 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران از سوی جوانان و دانشجویان، که روز 'دانش آموز' و روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است، روز پنجشنبه با حضور دانش آموزان و ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان، در مدرسه امام حسین(ع) اسلام آباد برگزار شد.
یوم الله 13 آبان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم یوم الله 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با حضور 'محمد مهدی آبادی' معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، 'شهاب الدین دارایی' رایزن فرهنگی جمهوری اسامی ایران در پاکستان و اعضای خانواده های دانش آموزان برگزار شد، دانش آموازان دختر و پسر مقاطع مختلف این مدرسه، درحالی که پرچم های سه رنگ و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، همراه و هم صدا با مردم سراسر ایران اسلامی، فریاد 'مرگ بر آمریکا' سر دادند.

مهدی آباد در سخنان کوتاهی در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد حماسه 13 آبان و تبریک سالروز این رویداد تاریخی به عنوان روز دانش آموز به دانش آموزان ایرانی مقیم اسلام آباد، ایمان به خدا، وحدت کلمه و رهبری هوشمندانه را سه رمز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و داوم آن دانست.

وی همچنین اظهار داشت که امروز نیز رهکردهای هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شده تا درخت انقلاب همچنان پابرجا بماند و روز به روز استوارتر شود.

اجرای دکمله، سرود، پخش کلیپ های حماسی زیبا درباره یوم الله 13 آبان و نیز اجرای مسابقه های شاد و جذاب میان دانش آموزان، حال و هوای خاصی به این مراسم داده بود.

به نوشته ایرنا، 13 آبان که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است ؛ به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی ‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع، تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌است./982/ب102/د

ارسال نظرات