۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۵۹۴۵۶

دفتر شبکه ضد مقاومت در امارات تعطیل شد

امارات متحده عربی دفتر شبکه اسکای نیوز در بغداد را تعطیل کرد؛ چرا که کارمندان آن حاضر نشده‌اند نیروهای بسیج مردمی را با عنوان «میلیشیا» در خبرهای خود ذکر کنند.
امارات عربی

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان حقوق روزنامه‌نگاران در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات متحده عربی دفتر شبکه «اسکای نیوز عربی» در بغداد را به علت پوشش صحیح و واقعی عملیات موصل، تعطیل کرده است.

به نوشته خبرگزاری أین عراق، در این بیانیه آمده است: امارات متحده عربی دفتر شبکه اسکای نیوز عربی در بغداد را تعطیل کرده و بدون ارائه توضیحات به کارمندان یا تسویه حساب مالی خبرنگاران این دفتر را از کار برکنار کرده و از آن‌ها خواسته است تا اموال شبکه را تحویل دهند و این در حالی است که هنوز برخی از خبرنگاران و عکاسان این شبکه در جبهه موصل در حال پوشش اخبار هستند.

کارمندان و خبرنگاران شبکه اسکای نیوز عربی در بغداد به دیده‌بان حقوق خبرنگاران گفته‌اند، پس از آن‌که خبرنگاران حاضر نشدند نیروهای بسیج مردمی عراق را با عنوان «میلیشیا» خطاب کنند و اخبار میدانی را به میل مدیران شبکه پوشش دهند در طول یک ماه گذشته تحت فشار شدیدی از سوی دفتر مرکزی اسکای نیوز عربی در امارات بودند.

به گفته این خبرنگاران، مدیران شبکه اسکای نیوز عربی، خبرهایی که از عراق ارسال می‌شد را به صورت وارونه در خبرهای خود ذکر می‌کردند که این مسأله باعث تعجب و ناراحتی خبرنگاران این شبکه در عراق شده بود.

پیش از این فرماندهی عملیات آزادسازی موصل خبر شبکه اسکای نیوز عربی را که مدعی شده بود نیروهای عراقی پناهندگان را محاصره کرده و مانع آب خوردن آن‌ها شده‌اند را به شدت تکذیب کرد.

به نوشته فارس، نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در رابطه با این دروغ پراکنی اسکای نیوز، در بیانیه‌ای گفته بود: صداهای جدیدی در همدردی و شیون و زاری برای تروریست‌های داعش بلند شده است.

نیروهای بسیج مردمی عراق از شبکه اسکای نیوز خواسته بود تا به خاطر این‌گونه دروغ‌پراکنی‌ها عذرخواهی کند.

شبکه اسکای نیوز عربی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت «سرمایه‌گذاری رسانه‌ای ابوظبی» و مؤسسه اسکای نیوز انگلیس از 6 می 2012 کار خود را در ابوظبی پایتخت امارات آغاز کرده است و جزو جریان رسانه ای سعودی در مطنقه به شمار می‌رود./847/ب102/د

ارسال نظرات