۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۵۹۹۰۲
مدیرعامل خانه کتاب:

مشارکت در برگزاری جشنواره های کتاب سال به تعمیق علمی آنها کمک می کند

مدیر عامل خانه کتاب گفت: مشارکت دبیرخانه جشنواره های کتاب سال علاوه بر صرفه جویی در هزینه، به تعمیق علمی آنها کمک می کند.
غلامی جلیسه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی، مجید غلامی جلیسه در نشست خبری بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی اظهار داشت: استمرار یک جشنواره به مدت 23 سال نشان از اهمیت آن برای دست اندرکاران دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف موسسه خانه کتاب، اطلاع رسانی در این حوزه است، افزود: خانه کتاب مجری باسابقه ترین جایزه کتاب سال است و همواره دغدغه انتخاب صحیح را در این عرصه داشته است، از این رو طی سالهای گذشته سعی کرده دچار روزمرگی در برگزاری این جشنواره ها نشود.

مدیر عامل خانه کتاب ادامه داد: به همین منظور از ابتدای سال 1393 برنامه های مختلفی را برای بازنگری روندهای جشنواره کتاب سال اجرا و تغییراتی را در آیین نامه های آن ایجاد کرده است.

وی به طراحی پورتال جامع برای داوری جشنواره های کتاب به صورت الکترونیکی در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: تجربه داوری به صورت الکترونیکی را برای نخستین بار در جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی شاهد بودیم که این شیوه به ارتقای کیفی و کمی داوری کمک کرد.

غلامی جلیسه با بیان اینکه 23 جشنواره کتاب در سال 94 برگزار شده است، تصریح کرد: با هدف هم افزایی و ارتقای تولید کتاب از حیث اجرایی و علمی، همکاری هایی را با جهاد دانشگاهی آغاز کرده ایم و امسال هم برای چندمین بار در برگزاری بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی مشارکت کرده ایم.

وی گفت: در فرآیند مشارکت با جهاد دانشگاهی در این حوزه اقداماتی انجام شد که نتایج خوبی را در پی خواهد داشت، یکی از این دستاوردها، تعمیق علمی جشنواره و دیگری تبادل تجارب دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی و جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی است.

غلامی جلیسه با اشاره به همکاری گروه های داوری جشنواره ها ابراز امیدواری کرد این اقدام منجر به بهتر شدن نتیجه داوری ها و رشد و تعالی فعالیت نویسندگان شود.

مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه این مشارکت هزینه ها را نیز کاهش می دهد، افزود: هم افزایی و همدلی در این حوزه کمک می کند تا در معرفی جایزه کتاب سال بهتر عمل کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد هفته کتاب (24 آبان تا اول آذر) آغازی برای توسعه فضای کتاب و کتابخوانی شود و علاقه مندان در سراسر ایران با عشق و لذت کتاب بخوانند.

بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی همزمان با هفته کتاب 25 آبان ماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

هدف از برگزاری این جشنواره، ترغیب و تشویق دانشجویان به تولید و خلق آثار مکتوب، ایجاد نشاط علمی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی کشور و حمایت از دانشجویان نوقلم برای تولید اندیشه های جدید است.

در این نشست سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و عادل تقوی دبیر جشنواره نیز توضیحاتی درباره بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی ارائه کردند./998/د102/ق

ارسال نظرات