۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۵۹۹۱۰
نتانیاهو:

نتیجه انتخابات تاثیری بر روابط اسرائیل و آمریکا ندارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه دولت آینده آمریکا این رژیم را به پذیرش طرحی در خصوص مذاکرات سازش وادار نکند، تاکید کرد روابط مستحکم دو طرف ادامه خواهد یافت.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در خصوص انتخابات آمریکا گفته است که صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز شود، روابط مستحکم واشنگتن و تل‌آویو ادامه خواهد یافت.

چند روز قبل بود که یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در خصوص تلاش‌های دولت باراک اوباما در هفته‌های آخر عمرش برای «تحمیل» برخی اقدامات در قبال فلسطینیان و مذاکرات سازش خبر داد.

وال استریت ژورنال خبر داده بود: «دیپلمات‌های اسرائیلی درباره این احتمال نگران هستند که رییس‌جمهور اوباما شاید در سازمان ملل برای تحمیل یک راه حل دیپلماتیک بین اسرائیل و فلسطینیان تلاش کند»

حالا امروز یکشنبه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز نشست کابینه ابراز امیدواری کرده است که دولت کنونی آمریکا و جانشین آن، این رژیم را وادار به پذیرش طرحی در خصوص مذاکرات سازش نکند.

بنیامین نتانیاهو گفت: «من متقاعد شده‌ام که آمریکا به کار بر روی این اصل که خودش بنا گذاشته، مبنی بر اینکه تنها راه‌حل برای این منازعه(بین اسرائیل و فلسطینیان)، مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط است، ادامه خواهد داد».

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد که «قطعا سازمان ملل یا هیچ نهاد بین‌المللی نباید واقعیات میدانی را ترسیم کند».

نتانیاهو دو روز مانده به موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این باره گفت: «من متقاعد شده‌ام که هر کسی که انتخاب شود، او به ایجاد روابط مستحکم بین دو کشور ادامه خواهد داد».

وی افزود: «روابط ما قوی‌تر خواهد شد. این را هم دوست دارم بگویم که اتحاد ما با آمریکا، اولین و اساسی ترین روابط بین‌المللی ما است»./982/ب102/ک

ارسال نظرات