۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۶۰۶۰۶

مفتی مصر بر رصد اخبار و فتواهای شاذ افراط گرایان تاکید کرد

مفتی مصر اظهار داشت که دارالافتای مصر اخبار و فتواهای شاذ مخالف با تعالیم اسلامی جریان‎های افراطی و تروریستی را رصد می‎کند.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با محمد صالح الذویخ سفیر دولت کویت در قاهره روابط بین دو کشور را تاریخی توصیف کرد و گفت: روابط و همکاری‎های دینی بین دارالافتای مصر و دولت کویت باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‎های دارالافتای مصر در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: دارالافتای مصر برای تصحیح مفاهیم و اندیشه‎های انحرافی و افراطی جریان‎های تروریستی و تکفیری تلاش بسیاری انجام داده است. این مرکز با تاسیس بخش‎های مختلف فتواهای شاذ و مخالف با تعالیم اصیل اسلامی را رصد و به آن‎ها پاسخ می‎دهد.

مفتی مصر تصریح کرد: جریان‎های تروریستی و تکفیری برای بیان افکار انحرافی و بیان شبهات خود از امکانات، تکنولوژی روز و شبکه‎های اجتماعی استفاده می‎کند.

محمد صالح الذویخ نیز در این دیدار از تلاش دارالافتای مصر برای مقابله افراط گرایی تقدیر و تشکر و اظهار داشت: این مرکز تلاش بسیاری برای تصحیح چهره اسلام در داخل و خارج از مصر انجام می‎دهد و امیدواریم که امت اسلامی به رهبری الازهر به ساحل امنیت و ثبات برسد./994/ب903/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات