۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۷۸۲

دونالد ترامپ در اولین فرصت با بنیامین نتانیاهو دیدار می‌کند

رییس‌جمهور منتخب امریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به امریکا دعوت کرده‌است.
ترامپ


به گزارش خبرگزاری رسا، طبق بیانیۀ دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ترامپ چهارشنبه (19 آبان) پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت و گوی تلفنی با نتانیاهو گفت دو طرف «در اولین فرصت» با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

نتانیاهو نیز با ارسال یک پیام تصویری به صفحۀ شخصی ترامپ در توییتر ضمن تبریک به وی، رییس‌جمهور منتخب آمریکا را «دوست بزرگ» اسرائیل توصیف کرد.

نتانیاهو در این پیام گفت: «شما دوست بزرگ اسرائیل هستید. شما طی سال‌های گذشته همواره حمایت خود را (از اسرائیل) اعلام کرده‌اید و من از این موضوع بسیار قدردانی می‌کنم. من مطمئنم که همکاری تنگاتنگ ما دو نفر، اتحاد بزرگ بین کشورهایمان را در سطوح عالی‌تر به ارمغان می‌آورد.»

ترامپ برخلاف باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا از طرفداران پروپاقرص راه‌حل موسوم به ایجاد دو کشور به شمار می‌رود و به شرق بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت «تمام‌کمال» و «همیشگی» رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند.

طبق بیانیۀ دفتر نتانیاهو، وی در این تماس تلفنی «صمیمانه» به ترامپ گفت «آمریکا هم‌پیمانی بهتر از اسرائیل» ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ که ماه سپتامبر با نتانیاهو دیدار کرده بود، روابط خوبی با نخست‌وزیر جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی دارد و «پیش‌بینی می‌شود این روابط ارتقا یابد.»

نتانیاهو از «اتحاد پایدار» بین اسرائیل و آمریکا نیز تقدیر کرد.

ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس سیاست‌گذاری «کمیتۀ روابط عمومی آمریکا و اسرائیل»  (آیپک) در سال 2016 دربارۀ انتقال «سفارت آمریکا به اورشلیم، پایتخت همیشگی یهودیان» صحبت کرده بود.

وی در پاسخ به سؤال شبکۀ سی‌ان‌ان دربارۀ اینکه آیا اورشلیم را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را به این شهر منتقل می‌کند، پاسخ مثبت داد.

وی همچنین تأکید کرد که مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه فلسطینیان «در حالی بر سر میز مذاکرات حاضر شوند که مایل باشند اسرائیل را به‌عنوان یک کشور یهودی بپذیرند.»

به نوشته پرس تی وی، ترامپ در حمایت از مواضع ضد ایرانی رژیم صهیونیستی نیز با «فاجعه‌بار» خواندن توافق هسته‌ای بین تهران و گروه 5+1، گفته بود به این توافق پایان می‌دهد.

دیوید فرایدمن، مشاور ترامپ دربارۀ اسرائیل، که اواخر اکتبر در رستورانی در کوه صهیون در شرق بیت‌المقدس برای این میلیاردر نیویورکی تبلیغ می‌کرد، گفته بود ازنظرِ ترامپ شهرک‌سازی‌های اسرائیل اقدامی قانونی است.

وی همچنین یک پیام تصویری از ترامپ پخش کرد که در آن وی از اتحاد بین آمریکا و رژیم صهیونیستی «در برابر دشمنانی نظیر ایران» صحبت کرده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات