۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۱۴۱۴

افتتاح زائرسرای جدید ویژه اربعین با حضور مسؤولان عراقی و ایرانی

زائرسرای جدید ویژه ایام اربعین با ظرفیت 25 هزار زائر با حضور جمعی از مقامات و مسؤولان عراقی وایرانی در خیابان کمربندی نجف افتتاح شد.
زائر سرای جدید ویژه‌ی ایام اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، زائر سرای جدید ویژه‌ ایام اربعین حسینی با حضور تولیت آستان علوی و نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در عراق و جمعی از مسؤولان آستان‌های علوی و رضوی و شماری از مسؤولان وکارکنان شهرداری مشهد مقدس افتتاح شد.

حجت الاسلام سید نزار حبل المتین تولیت آستان علوی در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: امروز با تلاش و همکاری جمعی از خیرین و نیکوکاران در آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد مقدس زائر سرای جدیدی در خیابان کمربندی نجف ویژه زائران اربعین به بهره برداری رسید.

تولیت آستان علوی افزود: این زائرسرا با سرعت بالا و طی 30 روز ساخته شد که شامل 8 سوله بزرگ و مجهز جهت استراحت زائران ملیونی اربعین است.

در ادامه مهندس احمد الموسوی از اعضای ستاد اربعین وابسته به آستان علوی اظهار داشت: با همکاری مشترک شهرداری مشهد مقدس و آستان قدس رضوی و آستان قدس علوی زائر سرایی به مساحت 12 هزار متر مربع که شامل 8 سوله بزرگ و مجهز است جهت استراحت زائران اربعین ساخته شد و برای این مکان سایر امکانات از قبیل سرویس‌های بهداشتی و فضای سبز و آشپزخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.

الموسوی افزود: این زائر سرا مجهز به دستگاه های تهویه و گرمایشی است ودر مراحل ساخت آن بیش از 200 مهندس و تکنسین و کارگر از شهرداری مشهد شرکت کردند.

وی در ادامه گفت: ظرفیت هر سوله 1500 زائر است و در مجموع 25 هزار زائر در آن واحد می توانند از این مکان استفاده کنند و آشپزخانه مرکزی زائرسرا در سه وعده صبحانه و ناهار وشام آماده خدمت رسانی به زائران عتبات است.

گفتنی است در پایان مراسم افتتاحیه تولیت آستان از بانیان و مسئولین اجرایی این پروژه تجلیل کرد و هدایای مبترکه ای را به ایشان تقدیم کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات