۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۶۲۲۱۷
عضو شورای استانداری کربلا در گفت‌و‌گو با رسا:

سیدالشهدا محور وحدت و وفاق میان امت اسلامی است

عضو شورای استانداری کربلا با بیان عظمت اربعین و راهپیمایی بزرگ میلیونی در این مسیر، گفت: سیدالشهدا(ع) محور وحدت و وفاق میان امت اسلامی است و از این ظرفیت باید برای همدلی میان جامعه بزرگ جهان اسلام بهره برد.
پیاده روی اربعین

حنا حسناوی، عضو شورای استانداری کربلا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و همایش بزرگ پیاده روی در این مراسم بزرگ، گفت: زیارت میلیونی اربعین حسینی امروز نه تنها منحصردر دایره جغرافیایی در عراق، بلکه دامنه و گسترده آن جهانی شده است.

وی افزود: امروز قلبهای عاشقان حسینی از سراسر جهان به سمت عراق معطوف شده و نگاههای از سراسر جهان به ویژه جهان اسلام به سمت کربلای معلا گردیده است.

عضو شورای استانداری استان کربلا با اشاره به گسترده رسانه ای اربعین حسینی، تاکید کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در جهان خود را می شناساند و افزایش حضور مردم در این مراسم نشانه فراگیر شدن این جریان در این برهه تاریخی در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: هر سال دامنه حضور مردم در مراسم بزرگ اربعین حسینی و به ویژه شرکت کنندگان خارجی در این مراسم افزایش زیادی پیدا می کند و ما خیل عظیم شرکت کنندگان در این مراسم را شاهد هستیم. 

خانم حسناوی با اشاره به  برپایی مواکب اربعین از کشورهای دیگر جهان در کنار مواکب عراقی، خاطرنشان کرد: پیشتر موکب های عراقی وظیفه خدمت رسانی به زوار را عهده دار بودند و در این سالها موکب های ایرانی و برخی دیگر کشورها نیز در این عرصه با موازات شرکت مردم دیگر کشورها وارد شده اند.

وی با تقدیر از برپایی و خدمات رسانی مواکب ایرانی در این مراسم بزرگ، اظهار داشت: مواکب ایرانی از نظر خدمت رسانی به ویژه در اسکان و پذیرایی از زائران بسیار موفق عمل می کنند و این نشان از مدیریت خوب و منسجم این مواکب دارد.

عضو شورای استانداری کربلا به برپایی دو موکب ایرانی فاطمه الزهرا(س) و الشباب العلویون مازندران در شهر کربلا پرداخت و گفت: دو موکب برپا شده از ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران از نظر امکانات و کیفیت برنامه ریزی و خدمات ارائه شده بسیار موفق هستند و نظم و انضباط بسیار زیادی در آنها مشاهد می شود.  

وی با ابراز امیدواری از افزایش همکاری‌های دوجانبه در سالهای آینده، افزود: سیدالشهدا(ع) محور وحدت و وفاق میان امت اسلامی است و باید از این ظرفیت بزرگ را هر بیشتر در جهان اسلام شناساند.

خانم حسناوی با اشاره به حضور افرادی از مذاهب و وادیان مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امروز سیدالشهدا(ع) و گفتمان ایشان گسترده ای جهانی پیدا کرده است و حضور ادیان مختلف در این مراسم بزرگ جامعه جهانی را در آینده با نام سیدالشهدا(ع) شکل خواهد داد./1313/ب915/د

ارسال نظرات