۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۶۲۷۰۳

گزارش بیش از ۷۰۰ مورد مسلمانان‌ستیزی پس از انتخاب ترامپ

مسلمانان و سایر اقلیت‌های آمریکا در یک هفته پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور شاهد بیش از ۷۰۰ مورد ارعاب و آزار و اذیت نژادپرستانه و ضداسلامی بودند.
حجاب


به گزارش خبرگزاری رسا، یک مؤسسه حقوقی در آمریکا با انتشار گزارشی به بررسی میزان جرائم ناشی از نفرت در هفته پس از رییس‌جمهور شدن ترامپ پرداخت.

این موسسه که مخالف برتری نژادی و حامی قربانیان جرائم ناشی از نفرت دینی و نژادی است، اعلام کرد: ارعاب و آزار و اذیت‌های متعددی در این یک هفته علیه مسلمانان، سیاستمداران، سیاه‌پوستان و دیگر گروه‌های دینی و نژادی آمریکا به ثبت رسیده است.

لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا نیز در این باره گفت: بسیاری از مردم آمریکا نگران افزایش جرائم ناشی از نفرت و آزار و اذیت هستند. اف‌بی‌آی با همکاری دادستان‌های فدرال در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این جرائم نقض قوانین فدرال محسوب می‌شوند یا نه.

در صورتیکه این جرائم نقض قوانین فدرال محسوب شوند و انگیزه آن تعصب نژادی، دینی، جنسیتی، قومیتی و غیره شناخته شود، مجازات بیشتری برای آن در نظر گرفته می‌شود.

پلیس فدرال آمریکا نیز چند روز گذشته با انتشار گزارشی از افزایش ۶۷ درصدی جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۵ خبر داد.

افزایش چشمگیر جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۵ به گفتمان اسلام‌ستیزانه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به ویژه دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی نسبت داده می‌شود./982/ب101/د

 

ارسال نظرات