۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۳۲۵۳

همدلی مردم آمریکا با مسلمانان

پس از پیروزی دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیاری از مردم آمریکا به صورت عمومی یا خصوصی حمایت خود را از مسلمانان این کشور اعلام و با آنان احساس همدلی کردند.
دفاع مردم  از مسلمانان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، جیمز سوس، رهبر یک گروه حمایت از حقوق مسلمانان در نیوجرسی آمریکا، در عرض یک هفته پس از پیروزی ترامپ ۲۰ نامه دریافت کرد که مردم پرسیده بودند که چگونه می‌توانند به مسلمانان کمک کنند.

این نامه‌ها از سوی یک نویسنده برجسته، یک وکیل، یک کارمند و دیگران ارسال شده بود که می‌خواستند حمایت خود را از مسلمانان نشان دهند و به خاطر افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان به آنان کمک کنند.

دونالد ترامپ در رقابت‌های پیش از انتخابات با سوءاستفاده از گفتمان اسلام‌هراسی برای جلب توجه و جذب آرای بیشتر، پیشنهاداتی مانند منع ورود مسلمانان به آمریکا و نیز ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای ثبت هویت همه مسلمانان را مطرح کرد که این سخنان احساسات منفی علیه مسلمانان را بیش از پیش تحریک کرد و باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای این اقلیت چند میلیون نفری آمریکا شد.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات در ابتدا تلاش کرد که مواضع خود را تعدیل کند؛ اما به تازگی پیشنهاد ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای ثبت هویت مسلمانان را بار دیگر مطرح کرده است که سبب برانگیختن اعتراضات مردم و مسؤولان آمریکایی شده است.

گرچه از سویی احساسات منفی و جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در این مدت افزایش یافته است؛ اما از سوی دیگر مردم و گروه‌های مردمی بسیاری نیز به یاری مسلمانان و همدلی با آنان شتافته و با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنند که در این وضعیت از مسلمانان حمایت کنند.

مسلمانان آمریکا می‌گویند که در این مدت از حمایت افراد و گروه‌های مختلفی که به حمایت از آن‌ها برخاسته‌اند، قوت قلب گرفته‌اند.

کمپین‌های آنلاین متعددی مانند «اول مرا ثبت کن» (#RegisterMeFirst) نیز راه‌‌اندازی شده است که ضمن حمایت از مسلمانان، اعتراض مردم را نسبت به طرح ثبت‌ هویت مسلمانان آمریکا نشان می‌دهند./847/ب102/د

منبع: ایکنا
 

ارسال نظرات