۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۳۴۲۰

آغاز دومین همایش بین‌المللی «سیره نبوی» در مراکش

دومین همایش بین‌المللی سیره نبوی(ص) از دیروز، چهارم آذرماه، در شهر «فاس» مراکش آغاز شد و تا فردا، ۶ آذر ادامه دارد.
یکی از مساجد شهر کازابلانکا در مراکش

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش علمی سیره نبوی به همت مؤسسات تحقیقات و مطالعات علمی مراکش(مبدع) و با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور و شورای عالی علمی مراکش برگزار شده است.

در این همایش که با موضوع «چشم‌انداز‌های خدمت به سیره نبوی(ص)» در حال برگزاری است، پژوهشگران، علما و متخصصانی آکادمیک در عرصه سیره نبوی(ص) از مراکش و شماری از کشورهای اسلامی حضور دارند.

«عبدالله غازی»، وزیر امور دینی گینه کوناکری در این باره گفت: سیره نبی مکرم اسلام(ص) الگویی برای محبت، تسامح، برادری، حکمت، ارزش‌های والای عدالت و مبارزه با ظلم است.

وی افزود: سیره نبوی(ص)، حقایق استوار و ثابت و دانشنامه‌ای علمی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به‌شمار می‌آید که شایسته‌‌ است به‌عنوان الگویی برای یک جامعه تکامل‌یافته تدریس شود.

به نوشته ایکنا، «محمد الروکی»، ربیس دانشگاه «القرویین» مراکش نیز در این باره گفت: امت اسلام امروز به شدت نیازمند بازگشت به سیره نبوی(ص) و بهره‌گیری از عبرت‌های و درس‌های این سیره معطر هستند، به همین خاطر واجب است که پژوهشگران و محققان با تکیه بر پژوهش‌های تحقیقات علمی قوی و استوار، مبانی صحیح و کامل این سیره را استخراج کنند تا استفاده از آن آسان باشد.

«تکیه بر قرآن کریم به‌عنوان منبعی برای سیره نبوی(ص)»، «تکیه بر کتب حدیث به‌عنوان منبعی برای سیره پیامبر(ص)» و «تطبیق رویکرد اهل حدیث بر کتاب‌های سیره و تاریخ» از جمله موضوعات قابل بحث در این همایش است./847/ب102/د

ارسال نظرات