۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۶۳۶۹۵

تاکید نخست وزیر مالزی بر ترویج اسلام حقیقی از سوی جوانان

نخست وزیر مالزی در مراسم «گفتمان بین المللی جوانان» از جوانان خواست تا پیام اسلام حقیقی را ترویج کنند.
نجیب عبدالرزاق


به گزارش خبرگزاری رسا، نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر مالزی امروز شنبه، ۶ آذر در مراسم «گفتمان بین المللی جوانان» با موضوع «آماده سازی جوانان برای آینده ایمن تر و بهتر» که با حضور بیش از هزار جوان مسلمان و غیرمسلمان همچنین وزیر دفاع این کشور برگزار شد، از جوانان مسلمان خواست اسلام حقیقی را ترویج دهند تا برادران و خواهران آنها به تاریکی و خشونت گمراهی دچار نشوند.

وی گفت: بسیاری از کسانیکه با عضویت در گروه تروریستی داعش دست به جنایت می زنند، فداکار نیستند بلکه افراطی هایی هستند که به خشم و یأس خود اجازه داده اند تا با پیام نادرستی که به اسلام نسبت داده می شود، به چالش کشیده شود.

عبدالرزاق با مخاطب قرار دادن جوانان کوآلالامپور افزود: اسلام ناب و حقیقی شما را اصلاح می کند و تصور نکنید با پیوستن به داعش و انجام اعمال ظالمانه برای این گروه تروریستی، به اسلام خدمت کرده اید.

وی در ادامه به موضوعات بیکاری، نبود شغل، عدم معافیت سربازی و انزوای جوانان اشاره کرد و اینها را عامل اصلی پیوستن جوانان به داعش دانست.

به نوشته ایکنا، عبدالرزاق این گفتمان را بخشی از تلاش دولت برای دخالت دادن جوانان در امور و رسیدگی به مشکلات آنها عنوان کرد و گفت: دولت جوانان را به عنوان مهم ترین سرمایه های مالزی می داند و تلاش دارد جامعه سالم و آبادی برای تمام گروه های مذهبی ایجاد کند./982/ب103/د

ارسال نظرات