۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۶۴۸۲۲

گزارشی از مراسم دهه آخر ماه صفر در مرکز اسلامی هامبورگ

مرکز اسلامی امام علی (ع) در هامبورگ همانند سایر مراکز اسلامی در سراسر دنیا، مراسم دهه آخر ماه صفر را به صورتی با شکوه برگزار کرد.
برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر در مرکز اسلامی امام علی (ع) هامبورگ با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم دهه پایانی ماه صفر که مصادف با اربعین حسینی (ع)، رحلت پیامبر حضرت محمّد (ص)، شهادت­ کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) بود، به مدت 11 شب با حضور عدّه زیادی از مسلمانان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) از ملّیت­های مختلف در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام رمضانی مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع)، برنامه های مرکز شامل برنامه تلاوت قرآن، بیان احکام شرعی از سوی آقای آل­ بتول، سخنرانی حجّت ­الاسلام رفیعی و مداحی مداح اهل البیت (ع) آقای مجید شعبانی، بود.

محور اصلی سخنرانی هایی حجت ­الاسلام رفیعی در این مراسم، « اخلاق انبیا در قرآن کریم» بود. وی در سلسله مباحث خود با استناد به آیات قرآن مجید هر شب با اشاره به داستان زندگی یکی از پیامبران الهی به تشریح یک صفت و ویژگی بارز و نیز دعایی از آن پیامبر می پرداخت.

حجت ­الاسلام رفیعی در این مراسم ضمن اشاره به احادیث و بیان روایات پند آموز از ائمه اطهار (ع)، صفات و ویژگی برخی از پیامبران در قرآن و نیز ادعیه مخصوص آنها را نیز بیان کرد./847/ب101/د

ارسال نظرات