۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۳۱۳
از زمان پیروزی در انتخابات آمریکا؛

ترامپ از توهین به مسلمانان خودداری کرده است

یک پایگاه خبری عربی گزارش داد: رییس جمهور منتخب آمریکا که در تبلیغات انتخاباتی خود سخنان سخیفی علیه مسلمانان بیان کرده بود، پس از انتخابش به عنوان رییس جمهوری آمریکا از توهین به مسلمانان خودداری کرده است.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، عادل الثقیل در پایگاه اطلاع رسانی ایلاف وابسته به عربستان نوشت: ترامپ همچنین از پاسخ دادن به سوالاتی درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا نیز خودداری کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود ادعا کرده بود از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری می کند.

ترامپ همچنین از لفظ تروریسم اسلامی که بارها در جریات تبلیغات انتخاباتی خود بکار می برده خودداری می کند؛ وی حتی از باراک اوباما رییس جمهوری فعلی و هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی اش به خاطر استفاده نکردن از این اصطلاح انتقاد می کرد.

ترامپ حتی زمانی که یک نوجوان سومالی وابسته به داعش دوشنبه گذشته به دانشگاه اوهایو حمله کرد و 11 نفر را زخمی کرد از یادآوری دین فرد مهاجم چشم پوشی کرد و در توییت خود در صفحه توییتر تنها با خانواده قربانیان اظهار همدردی کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: درست است که رییس جمهوری آینده آمریکا همچنان رفتار خصمانه دارد و انتقاد پذیر نیست و توهین و حمله به دشمنانش را متوقف نکرده ولی روشن است که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود تظاهر به دشمنی با مسلمانان کرد تا رای افراطی ها و متعصب های سفید پوست را به دست آورد.

پایگاه خبری سی ان ان آمریکا در مقاله ای که در همین رابطه منتشر کرد نوشت: ترامپ از مواضع خود در قبال مسلمانان عقب نشینی کرده است.
وی در جریان سفرهای اخیر خود به برخی از ایالت هایی که به وی رای داده بودند هیچ حرفی درباره مسلمانان و یا به زعم وی تروریستی بودن آنان نزد.

نویسنده این مطلب یادآوری می کند: با آن که ترامپ از شاهدان عینی حملات 11 سپتامبر در نیویورک محل سکونت و تجارتش است، با این حال پیش از تبلیغات انتخاباتی اش هرگز موضع نژاد پرستانه در قبال مسلمانان اتخاذ نکرده بود.

به نوشته ایرنا، نویسنده مقاله یادآوری می کند که ترامپ رابطه دوستانه ای با بسیاری از مسلمانان از جمله سرمایه داران در کشورهای حوزه خلیج (فارس) دارد و یکی از همین سرمایه گذاران بعد از اظهارات ترامپ درباره ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا گفته بود که این اظهارات وی به خاطر کسب آرای بیشتر است و در صورت پیروزی در انتخابات آن را اجرا نخواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، هیچ بعید نیست که ترامپ همان طور که باراک اوباما بیان کرد، در طول دوران ریاست جمهوری اش از یک مسجد دیدار کند و از مسلمانان در کشورش حمایت نماید همانطور که جرج بوش پسر که اعلان جنگ صلیبی کرده بود، پس از چند روز از حملات 11 سپتامبر از مسجدی نزدیک واشنگتن دیدن کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات