۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۶۵۵۱۳
ژنرال مالزیایی:

جنایات داعش مغایر با آموزه‌های قرآن است

ژنرال مالزیایی در بازدید از پایگاه هوایی اسپایکر عراق گفت: آنچه که داعش در این مکان انجام داد، جنایتی شرم‌آور است و این اقدام هیچ ارتباطی با اسلام نداشته و مغایر با تعالیم و آموزه‌های قرآن است.
داعش


به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی عظمی، ژنرال مالزیایی در بازدید از پایگاه هوایی اسپایکر در شهر «تکریت» استان صلاح‌الدین عراق گفت: آنچه مرا به تعجب وامی‌دارد، بی‌توجهی سازما‌ن‌های بشردوستانه و حقوق بشر نسبت به این جنایت فجیع داعش است که در آن بیش از ۱۷۰۰ دانشجو قربانی شدند.

این ژنرال مالیزیایی تأکید کرد: وقتی به کشور خود بازگردم، برنامه‌ای تدوین خواهم کرد که از طریق آن، واقعیت حوادث و جنایاتی که در عراق اتفاق افتاده و همچنین، میزان همزیستی مسالمت‌آمیز میان فرقه‌ها و قومیت‌های مختلف در این کشور را منتقل کنم.

مهدی عظمی تصریح کرد: همچنین این مسئله را بیان خواهم کرد که تمام کشتارها و ویرانگری‌هایی که در کشور عراق اتفاق می‌افتد، از سوی دست‌های پنهانی انجام می‌گیرد که تلاش ‌می‌کند پشرفت و توسعه عراق را مختل کند.

وی در ادامه با تشکر و قدردانی از حسن ضیافت آستان حسینی گفت: رویکرد اصلی برنامه‌‌ها و فعالیت‌‌‌های آستان حسینی گسترش محبت و صلح میان تمامی فرقه‌ها و پیروان ادیان است.

از سوی دیگر، حیدر السلامی، مدیر بخش رسانه آستان حسینی در خصوص این دیدار گفت: این دیدار با هماهنگی بخش رسانه بین‌المللی آستان مقدس حسینی و در راستای دعوت از علمای دین، شخصیت‌های برجسته و نمایندگان مؤسسه‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی بین‌المللی برای آگاهی‌یافتن از حقایق موجود در عراق عراق صورت گرفت.

به نوشته ایکنا، وی افزود: این شخصیت‌ها با بازدید از مناطق آزادشده از سوی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق، وحدت شهروندان عراقی‌ و همبستگی آنان علیه دشمن را مشاهده خواهند کرد و همچنین، از موسسه‌های دینی و مرقد‌های مطهر نیز بازدید به‌عمل می‌آورند و حقیقت حوادث و رویدادهای عراق را از طریق رسانه‌های بین‌المللی و بدون دروغ و تحریف منتقل می‌کنند.

یادآور می‌شود، جنایت گروه تروریستی ـ تکفیری داعش در پایگاه هوایی اسپایکر در شهر تکریت استان صلاح‌الدین در شمال عراق ۱۱ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی رخ داد به‌طوری که در زمان یورش، در حدود ۴ هزار دانشجوی نظامی غیرمسلح در پایگاه بودند که در این میان، ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه غیرمسلح این پایگاه هوایی به‌طور جمعی قتل‌عام شدند./982/ب103/د

ارسال نظرات