۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۸۱۰

آیین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های پژوهشکده امر به معروف برگزار شد

آیین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر با حضور آیت الله سعیدی در قم برگزار شد.
رونمایی از جدیدترین کتاب‌های پژوهشکده امر به معروف  رونمایی از جدیدترین کتاب‌های پژوهشکده امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، عصر امروز، با حضور آیت الله  سید محمد سعیدی رییس تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محمود شریفی اقدم رییس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، مسؤولان و اعضای ستاد احیای امر به معروف قم در پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام شریفی اقدم به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: این پژوهشکده در سه محور فضای مجازی و پایگاه اطلاع رسانی، تدوین کتاب و فصلنامه و دانشامه امر به معروف مشغول به فعالیت است.

وی در بخش از دیگری از سخنانش بر ضرورت راه‌اندازی رشته تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه­‌های علمیه تأکید کرد و گفت: باید مبلغان و  مربیان امر به معروف در حوزه‌های علمیه آموزش و تربیت شوند تا اینکه بتوانند این دو فریضه را در جامعه احیا کنند.

در بخش دیگزی از این مراسم، حجت الاسلام مهدی احمدی، فضای مجازی را یکی از ارکان مهم پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: سایت این پژوهکشده شامل بخش‌های ترویجی و پژوهشی است که «ویکی معروف» و «دانشنامه‌» از سرویس‌های اصلی این پایگاه اطلاع رسانی است.

مدیر فضای مجازی پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر گفت: بارگذاری درس خارج مراجع تقلید و علما در زمینه امر به معروف از دیگر فعالیت‌های پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده امر به معروف است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم، آیت الله سعیدی، تأسیس پژوهشکده امر به معروف را فعالیت ارزشمندی در جامعه دانست و افزود: آثار، کتابها و فعالیت‌های این پژوهشکده سبب می‌شود که این دو فریضه الهی از مهجوریت بیرون بیایند.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و آثار پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر تأکید و ابراز کرد: باید اطلاع رسانی مناسبی از  فعالیتهای این پژوهشکده انجام ‌شود؛ تا همگان از آثار و کتابهای ارزشمند این مؤسسه بهره کافی را ببرند.

در بخش دیگری از این مراسم از کتاب‌های تازه منتشر شده پزوهشکده امر به معروف و نهی از منکر با عناوین «احکام صرافی»، «بیمه و تأمین اجتماعی»، «پوشاک»، «آژانس تلفنی»، «آداب و احکام رانندگان»، «سوپرمارکت‌ها»، «میوه و تره بار» و «احکام عمومی بازار» رونمایی شد.

گفتنی است، آیت‌االله سعیدی از بخش‌های مختلف پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر همچون معاونت پژوهش، معاون سایت و دانشنامه بازدید کرد./998/پ202/ق

ارسال نظرات