۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۶۵۸۳۶
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

آثار پژوهشی گامی مؤثر در رفع مهجوریت امر به معروف

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بر ضرورت ترویج امر به معروف در جامعه تأکید کرد و گفت: تأسیس و آثار پژوهشی پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر گامی مؤثر در رفع مهجوریت این دو فریضه الهی در کشور است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، عصر امروز، در آیین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت ترویج این دو فریضه الهی در جامعه تأکید کرد و گفت:  تأسیس و آثار پژوهشی پژوهشکده امر به معروف  و نهی از منکر فعالیتی ارزشمند بوده و  گامی مؤثر در رفع مهجوریت این دو فریضه الهی در کشور است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بیان کرد: دغدغه‌ای که میان اهالی امر به معروف وجود دارد، این است که تاکنون درباره این دو فریضه فعالیت‌های مناسبی انجام نشده است؛ اما خوشبختانه شاهد فعالیت‌های مناسبی در عرصه اطلاع رسانی در فضای مجازی و تدوین کتاب‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در این پژوهشکده هستیم.

وی بر اهمیت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های پژوهشکده امر به معروف در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: مناسب است که فعالیت‌های این پژوهشکده به آگاهی مردم برسد؛ زیرا  اطلاع رسانی سبب می‌شود که مردم جامعه اسلامی در جریان آثار این پژوهشکده قرار بگیرند و از پژوهش‌ها و کتاب‌های این پژوهشکده بهره لازم و کافی را ببرند.

آیت‌ الله سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین  فلسفه حوادث ناخوشایند در زندگی پرداخت و گفت: گاهی حوادثی در زندگی اتفاق می‌افتد که ممکن است ظاهر آن تلخ باشد، اما در آینده برای انسان خیر و برکاتی به همراه دارد.

وی در ادامه سخنانش به بیان خاطراتی از شهید آیت الله سعیدی پرداخت و ابراز داشت: بعد از تبعید امام خمینی رحمة الله علیه، شهید آیت الله سعیدی از قم به شهر تفرش هجرت کرد و در این شهر به فعالیت‌ها و روشنگری‌های سیاسی پرداخت، وی بعد از آن، امامت جماعت مسجدی در تهران را پذیرفت و در آن دوران، کتاب امر به معروف و نهی از منکر بر اساس فتواهای امام خمینی رحمة الله علیه را تدوین و به انتشار رساند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: فعالیت‌های پر ارزشی در عرصه فضای مجازی، اطلاع رسانی و منشورات در پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است که جای تشکر و قدردانی دارد./998/پ202/ق

 

 

ارسال نظرات