۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۹۰۱

نقش ملائکه در زندگی انسان کتاب شد

کتاب نقش ملائکه در زندگی انسان از سوی انتشارات بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب نقش ملائکه در زندگی انسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب نقش ملائکه در زندگی انسان نوشته فرحناز بختیارنیا در سال 1395 از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب با شمارگان 1100 نسخه چاپ و روانه بازار شد.

 

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «در قرآن و روایات از موجوداتی به عنوان واسطه میان خداوند متعال و جهان مادی یاد شده است و این که آن ها موجوداتی شریف، گرامی و مکرّم هستند؛ به طوری که هیچ حادثه و اتفاقی نیست مگر آن که ملائکه در آن دخالتی دارند و یک یا چند فرشته، مأمور آن حادثه اند و منظور از دخالت آن ها این است که امر الهی را به انجام رسانده، آن را در مسیر صحیحش قرار می دهند.

 

در آیات قرآن، تصریح شده که آفرینش انسان ها از خاک و آفرینش جن از آتش است، ولی درباره آفرینش فرشتگان سخنی به میان نیامده است و حقیقت وجودی آن ها بر ما آشکار نیست؛ اما طبق آیات الهی آن ها موجوداتی اند دارای مقام عصمت، عقل، شعور، علم و حیات.

 

از منظر قرآن فرشتگان موجوداتی هستند که خصوصیات مادی را برنمی تابند و در آن ها جسمانیت، زمان، مکان، دگرگونی و تغییرات مادی وجود ندارد و مانند انسان ها به وسیله خوردن و آشامیدن به رشد و نمو نمی پردازند؛ بلکه فرشتگان موجوداتی هستند که از درک و حس مادی ما خارج هستند و اگر قرآن و روایات به معرفی آن ها نمی پرداختند ما نسبت به این موجودات هیچ گونه شناختی نداشتیم».

 

این کتاب در سه بخش «درباره ملائکه»، «وظایف دنیوی ملائکه» و «وظایف اخروی ملائکه» گردآوری شده و در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است که بخش اول به بررسی موضوعاتی همچون ایمان به ملائکه، ماهیت و حقیقت، صفات، افعال و اقسام ملائکه پرداخته است.

 

بخش دوم کتاب نیز شامل دو فصل «ملائکه تأثیرگذار در زندگی دنیوی(امور مادی)» و «نقش ملائکه در زندگی دنیوی(امور معنوی)» است که به تشریح وظایف و مسؤولیت های ملائکه در دنیا اهتمام ورزیده است.

 

در بخش سوم کتاب نیز با وظایف و مسؤولیت های ملائکه در عالم پس از مرگ یعنی همان جهان آخرت آشنا می شویم.

 

در قسمتی از کتاب آمده است: در قرآن از موجودات شریف و بسیار تأثیرگذار به نام «فرشتگان» یاد شده که قابل درک حسی نیستند، آنان از طرف خداوند متعال مأموریت های خاصی به عهده دارند؛ این وظایف شامل این دنیا و سرای آخرت می باشد.

 

امدادگری در جنگ ها و یاری کردن پیامبر امرم صلی الله علیه و آله در زندگی خصوصی شان، بشارت دهندگی به پیامبران علیهم السلام و اولیای الهی، تعلیم سحر، قبض روح، صلوات بر پیامبر و مؤمنین، استغفار، شفاعت و ... این موجودات باصفا، روحانی و مقدس، انسان را تا رسیدن به سعادت و کمال و لقاءالله یاری می کنند.

 

کتاب نقش ملائکه در زندگی انسان نوشته فرحناز بختیارنیا در سال 1395 با شمارگان 1100 جلد و به قیمت 16000 تومان در 258 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات