۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۶۶۳۲۶

تأکید رهبران مسلمان استرالیا بر حمایت از پویانمایی اسلامی

رهبران مسلمان استرالیا خانواده‌های مسلمان را به حمایت از پویانمایی‌های اسلامی به عنوان جایگزین پویانمایی‌های غربی ترغیب کردند.
پویانمایی اسلامی


به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ شادی سلیمان»، رییس شورای ملی امامان مساجد استرالیا (ANIC) از مسلمانان خواست تا از برنامه‌هایی حمایت کنند که دربردارنده اصول، اخلاق و ارزش‌های اسلامی برای کودکان است.

سلیمان با ارسال ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود گفت: امروزه کودکان مسلمان با تماشای مجموعه‌های غربی سرگرم شده‌اند و ما مسوولیت داریم به جای ممانعت، جایگزینی برای آنها پیدا کنیم.   

در همین راستا یک مجموعه پویانمایی با عنوان «Barakah Hills» از سوی شرکت سیدنی در حال تولید است تا کودکان مسلمان آن‌ را به جای مجموعه‌ «پپا پیگ» محصول انگلیس تماشا کنند.

سایت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تولید این مجموعه‌ با اشاره به این که کودکان بیشتر اوقات خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند، از والدین مسلمان خواست از این مجموعه که داستان خانواده عبداله در شهر مسلمان‌نشین «باراکا هیلز» است، حمایت کنند.

به نوشته ایکنا، «صبحی الشایک»، تولیدکننده و کارگردان این مجموعه گفت: پویانمایی‌های اسلامی جایگزینی برای برخی از مجموعه‌های بی‌ارزش غربی است که هیچ مطلب مورد نیاز کودکان را آموزش نمی‌دهند.

وی گفت: مجموعه «پپا پیگ» انگلیسی گرچه مشهور است؛ اما موضوع آن که فخرفروشی را ترویج می‌کند، برای کودکان مناسب نیست؛ این در حالی است که مجموعه‌های اسلامی رفتارهای خوب را به آنها آموزش خواهد داد./982/ب102/د

ارسال نظرات