۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۶۳۴۳

استفاده رژیم آل خلیفه از تجهیزات صهیونیستی برای جاسوسی از شهروندان

'سازمان دیده بان حقوق بشر' اعلام کرد که رژیم آل خلیفه با استفاده از تجهیزات ساخت رژیم صهیونیستی که از شرکت 'سیلیبریت' خریداری کرده، تلفن همراه فعالان بحرینی را شنود کرده و علیه آنها در دادگاه استفاده می کند.
صهیونیست


به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان دیده بان حقوق بشر افزود: این تجهیزات برای از بین بردن امنیت هر تلفن همراهی از جمله 'رمز PIN ' و رمز ورودی، فراهم کردن امکان دست یابی به یادداشت ها، متون نامه ها و همه موضوعات و اطلاعات از جمله عکس ها، طراحی شده اند.

دیده بان حقوق بشر اضافه کرد: نمونه بحرین از مهم ترین نمونه هایی است که نشان می دهد دولت های سرکوبگر چگونه از فناوری سیلیبریت علیه انقلابیون و مخالفان خود سوء استفاده می کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که برگه های قانونی که از وکلا در بحرین دریافت کرده، نشان می دهد که دادستانی رژیم آل خلیفه با استفاده از تجهیزات سیلیبریت، از گفت و گوهای 'عبد علی السنقیس' در شبکه های اجتماعی جاسوسی کرده و علیه وی پرونده سازی و در زندان مورد شکنجه قرار داده است.

'بیل مارکزاک' عضو سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: بر اساس این تحقیقات، دیده بان حقوق بشر دریافت که چگونه شرکت های فناوری از معاملات تجاری با دولت های سرکوبگر مانند بحرین سود می برند.

به نوشته ایرنا، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که شرکت صهیونیستی سیلیبریت در سالهای گذشته در عملیات شکستن قفل امنیتی 'آیفون' در حادثه شلیک 'سان برناردینو' در سال 2015 از سوی دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا، وجهه بدی پیدا کرد.

این دیده بان استفاده از دستگاه های جاسوسی از سوی رژیم های سرکوبگر در زمینه نقض حقوق بشر و جاسوسی از فعالان اجتماعی را بسیار نگران کننده خواند.

بحرین از 2011 تاکنون با بحران اعتراض های مردمی مواجه است./982/ب102/د

ارسال نظرات