۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۶۶۵۵۱

اعتراض روحانیان جمهوری آذربایجان به سفر نتانیاهو

«مجمع روحانیان جمهوری آذربایجان» طی بیانیه‌ای به برنامه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور اعتراض کردند.
روحانیون جمهوری آذربایجان


به گزارش خبرگزاری رسا، در روزهای اخیر جمهوری آذربایجان صحنه اعتراضات علیه سفر احتمالی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور است.

روحانیون مبارز آذربایجان نیز با هدف دفاع از مردم مظلوم فلسطین اعتراض رسمی خود را نسبت به این سفر اعلام داشته‌اند.

به نوشته ایکنا، در همین راستا، «مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان» با صدور بیانیه‌ای سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آذربایجان را به شدت محکوم کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم

جای دارد که مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان در آستانه ولادت حضرت رسول اکرم(ص) به ایشان به دلیل مصیبت وارده(سفر نتانیاهو به یک کشور اسلامی) تسلیت عرض نماید. زیرا که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تاکنون مردم مظلوم فلسطین را آواره، خانه‌هایشان را ویران و از پیر و جوان و زن و کودک آنان را قتل عام کرده است، به کشورمان سفر خواهد کرد. همانا سفر چنین اشخاصی به یک سرزمین اسلامی در حالی که پیامبر اکرم(ص) و انسان‌های آزادی‌خواه از او بیزاری می‌جویند، یک مصیبت بزرگ تلقی می‌شود.

مردم میهمان‌نواز جمهوری آذربایجان تا کنون از سفر مقامات دولتی و شهروندان کشورها‌ی جهان به آذربایجان به گرمی استقبال کرده‌اند. لیکن نمی‌توان یک نماینده صهیونیسم و قاتل بشریت را که خون برادران مسلمانمان را ریخته و حتی آنان را از دارو و آذوقه محروم نگه‌ داشته است، میهمان نامید.

رویکرد نزدیکی به اسرائیل، برخلاف خواست و اراده مردم کشورمان است. تلاش برای نزدیکی به یک رژیمی که هر روز به صورت جنایتکارنه با انسا‌ن‌ها رفتار می‌کند، قابل قبول نیست.

سفر نتانیاهو به کشورمان هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت. همچنین این سفر موجب زیر سؤال رفتن وجهه و هویت جمهوری آذربایجان در میان دیگر ملل و کشور‌های اسلامی‌خواهد شد. این رژیم صهیونیستی که به دلیل رویکرد متجاوزانه در دیدگاه مسلمانان منفور تلقی می‌شود، سعی دارد که با تغییر وضیعت موجود خود را دوست کشورهای اسلامی نشان دهد. سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان، به هیچ وجه به سود منافع ملی ما نیست. زیرا کشورمان را نسبت به مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین بیگانه نشان می‌هد.

مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان، هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و سفر نمایندگانی از آنان به آذریایجان را اقدامی جز مکر و حیله نمی‌داند‌».

یادآور می‌شود، «حزب اسلام جمهوری آذربایجان» نیز دیروز طی بیانیه‌ای سفر احتمالی نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی به این کشور را محکوم کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات