۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۷۳۵۵

دردسر شهردار برلین پس از معرفی زن مسلمان در کابینه

شهردار برلین درپی انتخاب یک مسلمان به عنوان عضو کابینه خود هدف انتقادات شدید قرار گرفت.
شهردار برلین


به گزارش خبرگزاری رسا، میشائیل مولر شهردار برلین که در انتخابات اخیر این ایالت به همراه حزب خود در جایگاه اول میان احزاب و سمت شهردار ابقا شد، برای تشکیل کابینه و انتخاب افراد در پست های مختلف، یک مسلمان را نیز مد نظر دارد. این فرد یک زن 38 ساله مسلمان است به نام ساوسان شبلی.

وی تابه حال به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر مشغول به کار بوده است. قرار است در ماه های آینده اشتاین مایر برای تصاحب پست ریاست جمهوری آلمان رقابت کند و از همین رو این نیز فرصتی است که برخی از کارمندان وزارت خارجه آلمان برای تصاحب جایگاه شغلی دیگر اقدام به کار کنند. اما انتخاب خانم شبلی برای برخی از دوستان شهردار و اعضای حزب سوسیال دموکرات برلین خوشایند نبود.

یکی از اعضای این حزب تهدید به ترک حزب خود کرده است. وی صراحتا با اشتغال یک مسلمان در مقام دبیری دولت حاکم در برلین مخالفت کرده و مدعی شده که پیشینه این زن تاثیر خوبی در نحوه کار او ندارد.

به نوشته تسنیم، این نماینده شاکی مدعی است که خانم شبلی از شریعت و احکام اسلامی دفاع می کند و این خود خطری بزرگ به شمار می آیند. البته قابل ذکر است که واژه "شریعت" در ذهن عموم مردم آلمان با اعمال خشونت آمیز گروههای افراطی شکل گرفته است. اما تعریفی که این سیاستمدار و زن مسلمان از شریعت عنوان کرده است، ظاهر افراطی ندارد.

شبلی در مورد شریعت در یک مصاحبه عنوان کرده بود که: شریعت چیزی است مانند اعمال روزمره مثل نماز، روزه، دعا و غیره. برای من به عنوان یک فرد دموکرات در زندگی روزمره‌ام هیچ خللی وارد نمی کند. من این اعمال را دقیقا مانند اعمال یک یهودی و یک مسیحی می بینم که در زندگی عادی خود دنبال می کنند. شبلی در یک خانواده مذهبی سنتی بزرگ شده است. خانواده وی از فلسطین مهاجرت کرده بودند و چندین سال در کمپ های پناهجویان لبنان سکونت داشتند. پدر وی سه بار به آلمان مهاجرت کرد و به اصطلاح دیپورت شد. اما دفعه آخر توانست همسر و فرزندان خود را به آلمان منتقل کند./982/ب102/د

ارسال نظرات