۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۷۸۲۶

واکنش الازهر به تلاوت قرآن در مجلس عزای مسیحیان

کاربران شبکه‌های اجتماعی، ویدیوکلیپی از قرائت قرآن از سوی یک قاری مصری در مجلس عزای مسیحیان در شمال قاهره منتشر کردند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انفجار تروریستی یکشنبه، ۲۱ آذرماه، در کلیسای جامع قبطی‌ها در قاهره، مجلس عزای یکی از قربانیان مسیحی این حادثه در محله «شبرا» واقع در شمال قاهره برگزار شد.

«شیخ نزیه متولی»، از قاریان محله شبرا و امام و خطیب مسجد «نور الاسلام» این منطقه در حالی که لباس معروف الازهر را پوشیده بود، برای عرض تسلیت به «میجو»، دوست مسیحی خود که برادرش را در این حادثه تروریستی از دست داده بود، به این مجلس عزا رفت.

در ادامه خانواده متوفا از این قاری مصری‌ خواستند که آیاتی از قرآن کریم را در این مجلس قرائت کند که وی نیز درخواست آن‌ها را اجابت و آیاتی از سوره «مریم» را تلاوت کرد.

به نوشته ایکنا، تلاوت این قاری مصری در مجلس عزای مسیحیان با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و ویدیوکلیپ قرائت «شیخ نزیه متولی» به سرعت از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر منتشر شد.

واکنش الازهر به تلاوت قرآن در مجلس عزای مسیحیان

پایگاه خبری «صدی البلد» مصر در این زمینه نوشت که «شیخ محمد الشحات الجندی»، عضو ارشد مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در واکنش به تلاوت این قاری مصری در این مجلس عزای مسیحیان گفت: از نظر شرعی مانعی در زمینه قرائت قرآن در مجالس عزای غیرمسلمانان وجود ندارد به شرط این که کسی از حاضران در این مجلس، کلام خدا را به تمسخر نگیرد.

وی افزود: بهتر است قاری در این محافل، آیاتی را انتخاب کند که بر انسجام، نیکی و همبستگی تأکید دارد و این همان مسائلی است که دین مبین اسلام به آن‌ها امر کرده است./847/ب102/د

ارسال نظرات