۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۶۷۸۷۳

افتتاح مرکز تحصیلات تکمیلی «علوم قرآن» در نجف

مرکز عالی تحصیلات تکمیلی «تفسیر و علوم قرآن کریم»، امروز، ۲۶ آذرماه، با نظارت حضرت آیت‌الله جوادی آملی در نجف اشرف افتتاح شد.
نجف اشرف


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌‌الاسلام مرتضی جوادی آملی، فرزند علامه جوادی آملی گفت: حوزه علمیه نجف اشرف با قدمت ۱۰۰۰ ساله و حوزه علمیه قم دو مرکز علمی و دینی ریشه‌دار و تاریخی هستند که تاکنون علمای زیادی همچون امام خمینی(ره) و علامه طباطبائی(ره) از آن‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: مرکز عالی تحصیلات تکمیلی «تفسیر و علوم قرآن کریم» در نجف با هدف تحکیم ارتباط دینی میان حوزه علمیه این شهر و حوزه علمیه قم افتتاح شد و انتظار می‌رود که طلابی متخصص در حوزه علوم قرآنی از این مرکز دانش‌آموخته شوند که بتوانند دانش قرآنی جامعه را در سطوح عالی ارتقا بخشند.

در مراسم افتتاحیه این مرکز که صبح امروز در نجف اشرف برگزار شد، جمعی از علما و نخبگان، اندیشمندان و طلاب علوم دینی حضور داشتند و از این پروژه که با هدف تحکیم و اصالت‌بخشی به اندیشه اسلامی ـ قرآنی راه‌اندازی شده، تمجید کردند.

به نوشته ایکنا، تحصیل در این مرکز در مرحله کارشناسی ارشد خواهد بود، به‌گونه‌ای که طلاب به مدت ۳ سال زیر نظر اساتید متخصص به فراگیری تفسیر و علوم قرآن می‌پردازند و سال چهارم نیز به نگارش رساله کارشناسی ارشد اختصاص دارد./982/ب102/د

ارسال نظرات