۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۶۸۰۰۳

واکنش خطیب مسجد الاقصی به وعده انتخاباتی ترامپ در مورد سفارت آمریکا

خطیب مسجد مبارک الاقصی، وعده دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در زمینه انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را به مثابه اعلام جنگ علیه اعراب و مسلمانان خواند.
شیخ عکرمه صبری


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری گفت که این وعده با تمامی مبانی حقوق فلسطینیان و امت اسلامی و همچنین مصوبات و قطعنامه های بین المللی که قدس را شهر اشغالی می داند نه رژیم صهیونیستی، تضاد دارد.  

وی با طرح این پرسش که چرا ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی این وعده را داد، خاطرنشان ساخت:«پاسخ این سوال کاملا روشن است، او به منظور جلب رضایت یهودیان آمریکا و جهان دست به این اقدام زد.»

وی ادامه داد که این وعده موجب تضییع حقوق فلسطینیان می شود، انتقال سفارت از تل آویو به قدس یعنی اعتراف به اینکه بیت المقدس پایتخت یهودیان است، بنابراین چنین اقدامی موجب پایمال شدن حقوق مسلمانان در شهر بیت المقدس می شود.

این چهره دینی فلسطین تصریح کرد:« اگر فرض کنیم که این وعده تحقق پیدا کند در آن صورت آمریکا قدس را به عنوان پایتخت یهودیان به رسمیت شناخته و علیه مسلمانان و اعراب اعلام جنگ کرده است.»

شیخ عکرمه صبری از سران عربی و اسلامی خواست تا از خواب غفلت بیدار شوند و خود را از وابستگی برهانند، همواره خدا را در تعامل با ملت هایشان در نظر بگیرند و به کتاب خدا و سنت رسول مکرم اسلام (ص) پایبند باشند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی ضمن اشاره به تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجد مبارک الاقصی، از فلسطینیان ساکن بیت المقدس و دیگر بخش های سرزمین فلسطین خواست به منظور پاسداری از این مسجد همواره در آن حضور داشته باشند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد:« همواره می گفتیم که مسجد الاقصی در خطر است، اما اکنون اعلام می داریم که این مکان مقدس با خطرهای متعددی دست و پنجه نرم می کند.»

شیخ عکرمه صبری از کسبه و بازاریان قدس خواست تا همواره نماز ظهر را در مسجد الاقصی بخوانند./982/ب102/د

ارسال نظرات