۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۸۸۲۸

جشن مشترک بین دینی در مرکز اسلامی کالیفرنیا

مرکز فرهنگی ـ اسلامی شهر «فرزنو» در کالیفرنیا روز شنبه، ۴ دی میزبان برگزاری جشن میلاد دو پیامبر بزرگ، نبی اکرم(ص) و حضرت مسیح(ع) با هدف تأکید بر اشتراکات بین اسلام و مسیحیت است.
اسلام


به گزارش خبرگزاری رسا، «رضا نیکومنش»، مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی شهر «فرزنو» گفت: حضرت عیسی(ع) بر اساس دین اسلام یکی از پیامبران اولوالعزم بوده که پیام احدیت خداوند را به بشر ابلاغ کرده‌ است و مسلمانان حضرت عیسی را پیامبر خدا می‌دانند نه پسر خدا.

وی گفت: سال گذشته  این مرکز جشن مشترکی را برای میلاد دو پیامبر برگزار کرد که در آن «کریس بریدلاو»، کشیش اعظم کلیسای جامع فرزنو در مورد اشتراکات حضرت محمد(ص) و حضرت مسیح(ع) در رفتار با دیگران سخنرانی کرد و امسال نیز به جهت آنکه پس از سی سال فاصله میلاد دو پیامبر بسیار کوتاه شده است، جشن مشترک برگزار خواهد شد.

بریدلاو، کشیش مسیحی در سخنرانی سال گذشته خود داستان انگور خوردن پیامبر و تعارف نکردن به دیگران را بازگو کرد [اشاره به این روایت: روزی مردی فقیر، ظرفی پر از انگور، نزد رسول‌الله آمد و به او هدیه داد، رسو‌ل‌الله آن ظرف را گرفت و شروع كرد به خوردن انگور و با خوردن هر دانه انگور تبسمی می‌كرد و آن مرد از خوشحالی انگار بال در آورده و پرواز می‌كرد، اصحاب رسول الله بنابه عادت منتظر این بودند كه آنها را در خوردن شریك نماید و رسول الله همه انگورها را خورد و به آنها تعارفی نكرد. آن مرد فقیر با خوشحالی فراوان از آنجا رفت.

یكی از اصحاب پرسید: یا رسول الله عادت بر این داشتید كه ما را در خوردن شریك می‌كردید، اما این بار به تنهائی انگورها را خوردید رسول الله لبخندی زد و فرمود: دیدید خوشحالی آن مرد وقتی انگورها را می‌خوردم انگورها آنقدر تلخ بود، كه ترسیدم اگر یكی از شما در خوردن تلخی نشان دهد خوشحالی آن مرد به افسردگی مبدل شود] و از دلسوزی و شفقت بیش از حد پیامبر و الگو گرفتن از این منش نیکوی وی صحبت کرد.

به نوشته ایکنا، قرار است در مراسم جشن روز شنبه «ماریا داکاک»، نویسنده و استاد دانشگاه «جرج میسون» در مورد زندگی حضرت مریم(س) از دیدگاه قرآن صحبت کند.

نیکومنش اظهار امیدواری کرد که این جشن بتواند فرهنگ و ادبیات اسلامی را ارتقا دهد و افزود: اگر مردم آمریکا شناخت خود را از اسلام بالا ببرند، هرگز نفرتی در جامعه رواج پیدا نخواهد کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات