۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۰۱۰۱

برگزاري هجدهمین هفته ملی قرآنی در الجزایر

هجدهمین هفته ملی قرآنی با حضو رايزن فرهنگي كشورمان در کاخ فرهنگ منطقه عناصر الجزایر برگزار شد.
الجزایر


به گزارش خبرگزاری رسا، هجدهمین هفته ملی قرآنی، 6 دي‌ماه با حضور محمد عیسی، وزیر امور دینی و اوقاف، شیخ محمد طاهر آیت عجلت، روجانی برجسته و مفتی بزرگ الجزایر، شیخ علی عیه، امام جماعت مسجد بزرگ پایتخت و جمعی از سفراء و دیپلمات‌ها و اساتید و پژوهشگران در محل سالن مرحوم مفتی زکریا (شاعر انقلاب و سرود ملی) در کاخ فرهنگ منطقه عناصر الجزاير برگزار شد.

هفته ملی قرآنی به دستور ريیس جمهور در سال 2000 میلادی و با هدف گسترش فرهنگ و تحفیض قرآن كريم و پشتیبانی از زوایا (مراکز تحفیض قرآن) برای جوانان برگزار شده است که از آن تاریخ به صورت هر ساله و کشوری برگزار می‌شود.

هفته ملی قرآنی شامل برگزاري مسابقات حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم می‌شود که پس از رقابت شركت‌كنندگان و اعلام نتايج، به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

رایزن فرهنگی کشورمان با محمد عیسی، وزیر اوقاف و امور دینی، میهوبی، وزیر فرهنگ، خانم بن قبریط وزیر آموزش و پرورش، احمد کرومی، ريیس اتحادیه مراکز تحفیض قرآن کریم و شیخ جلول حجمی، ريیس اتحادیه ائمه جماعات مساجد الجزایر ديدار كرد.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شیخ محمد طاهر آیت عجلت، مفتی بزرگ الجزایر در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان، اظهار تمایل بسياري برای سفر به ایران و دیدار با علمای قم كرد.

عبدالمجید شیخی، ريیس مرکز اسناد ملی الجزایر در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان خواستار همکاری و استفاده از تجربیات ایران در خصوص ترمیم نسخ خطی و برگزاری گارگاه‌های آموزشی جهت تعلیم نسخه‌شناسان الجزايري شد.

بنابر اعلام اين خبر، تجليل از مرحوم شیخ محمد الشریف قاهر، ريیس کمیته افتای مجلس اعلی اسلامی الجزایر پايان‌بخش اين مراسم بود./982/ب102/د

ارسال نظرات