۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۷۰۳۸۷

اردوغان بر حمایت امریکا از داعش تأکید کرد

رییس‌جمهور ترکیه می‌گوید شواهدی در دست دارد که نشان می دهد ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به رهبری امریکا، از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و شبه‌نظامیان کُرد حمایت می‌کند.
رجب طیب اردوغان


به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا گفت: «در حال حاضر آن‌ها (نیروهای ائتلاف) از گروه‌های تروریستی ازجمله داعش، وای‌پی‌جی (یگان‌های مدافع خلق) و پی‌وای‌دی (حزب اتحاد دموکراتیک) حمایت می‌کنند. این موضوع بسیار روشن است. ما مدارک تائید شده به همراه تصاویر، عکس‌ها و ویدئوهایی (در اثبات این موضوع) در اختیار داریم.»

رییس جمهور ترکیه در این باره تأکید کرد: حتی اگر ائتلاف نتواند به وعده های خود درباره حمایت هوایی از عملیات ما (سپر فرات) برای آزادسازی الباب عمل کند، ما این شهر را از تروریست های داعش پاکسازی خواهیم کرد.
«اردوغان» در ادامه به نشست آتی «آستانه» برای مذاکرات صلح سوریه نیز اشاره کرد و افزود: عربستان و قطر نیز باید برای نشست آستانه دعوت شوند.

فرماندهی ائتلاف تاکنون واکنشی به این ادعای رییس‌جمهور ترکیه نشان نداده است.

به نوشته پرس تی وی، آنکارا از 3 شهریور امسال با ادعای مبارزه با تروریست های داعش، عملیات نظامی موسوم به «سپر فرات» را در خاک سوریه  آغاز کرد. به عقیده کارشناسان این عملیات با هدف سرکوب کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات صورت گرفته است.

دمشق ضمن انتقاد از این اقدام آنکارا، مداخلۀ نظامی ترکیه را نقض آشکار حاکمیت سوریه اعلام کرده است./982/ب102/د

ارسال نظرات