۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۷۰۴۲۲

چاقوکشی نژادپرست فرانسوی به‌ دلیل شنیدن اسم قرآن

یک جوان مسلمان فرانسوی به دلیل قسم‌خوردن به کلام‌الله مجید، مورد حمله نژادپرستانه یک مرد ۵۳ ساله فرانسوی قرار گرفت و به ضرب چاقو زخمی شد.
قرآن


به گزارش خبرگزاری رسا، «پاتریک»، اسلا‌م‌ستیز فرانسوی همراه با دوستش سوار اتوبوس بود که شنید، یک جوان مسلمان در صحبت‌‌های خود به قرآن کریم قسم می‌خورد؛ این مسئله او را به حمله نژادپرستانه علیه جوان مسلمان تحریک کرد و ختم به حادثه چاقوکشی شد.

این جوان مسلمان که دارای محاسن بود، قبل از حمله ضارب از پاتریک سؤال کرد که اگر با اسلام مشکل دارید من می‌توانم برخی امور را برای شما توضیح دهم.

اما ضارب بلافاصله پس از جر و بحثی که به راه انداخت، چاقویی از جیب شلوار خود درآورد و از پشت به جوان مسلمان حمله کرد که در نهایت منجر به دخالت پلیس شد.

پاتریک در مرکز پلیس بدون اشاره به جزئیات این حادثه مدعی شد «با توجه به حوادث و رویدادهایی که کشور فرانسه با آن مواجه است، گمان می‌کردم که این جوان مسلمان به سوی من تیراندازی خواهد کرد و بسیار می‌ترسیدم».

به نوشته ایکنا، «یاسین اخوتی»، وکیل این جوان مسلمان با اشاره به این که موکلش در معرض یک حمله نژادپرستانه قرار گرفته است، گفت: نوع این حادثه خود بیانگر این موضوع است که به موکلم حمله شده است.

دیده‌بان مبارزه با پدیده اسلا‌م‌هراسی در فرانسه نیز هشدار داد که درخواست‌هایی که با هدف دعوت‌ به تنفر صورت می‌گیرد، بافت و انسجام اجتماعی فرانسه را تضعیف می‌کند و این همان چیزی است که داعش و برخی مسوولان سیاسی با اظهارات غیرمسوولانه خود می‌خواهند./982/ب102/د

ارسال نظرات