۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۷۰۴۵۶
امیرزاده مطرح کرد؛

تعرفه‌های سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران تغییر نمی‌کند

سخنگوی شورای سیاستگذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر نکردن تعرفه حضور ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
همایون امیرزاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده، سخنگوی شورای سیاستگذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر نکردن تعرفه‌ها در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و اظهار کرد: پس از بحث و تبادل‌نظر میان اعضای شورای سیاستگذاری مقرر شد که تمامی تعرفه‌ها در نمایشگاه سال آینده تغییری نکند.

وی افزود: براساس این مصوبه، تعرفه‌های مربوط به غرفه‌ها، ثبت‌نام ناشران داخلی و خارجی، موزعان و نمایندگان ناشران داخلی و خارجی در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران تغییری پیدا نمی‌کنند و این تعرفه‌ها براساس تعرفه‌های نمایشگاه سال گذشته محاسبه خواهند شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره دومین مصوبه این جلسه گفت: با توجه به برگزاری سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران، ضرورت تبیین رویکردهای سه دهه گذشته نمایشگاه، آغاز یک رویکرد جدید در نمایشگاه این دوره و ترسیم چشم‌انداز چهارمین دهه این رویداد فرهنگی بحث و تبادل‌نظر میان اعضا انجام و مقرر شد کارگروهی به این منظور تشکیل شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه آقایان محمد بهشتی، فریدون عموزاده‌خلیلی و محمد حمزه‌زاده حضور دارند و برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای این منظور را انجام خواهند داد. این برنامه‌ها پس از بررسی در شورای سیاستگذاری به تصویب خواهند رسید.

امیرزاده بیان کرد: نخستین دوره نمایشگاه کتاب تهران در سال 1366 برگزار شد و در حال حاضر پس از گذشت سه دهه از برگزاری این نمایشگاه، این رخداد به یک درخت تناور تبدیل شده که دارای شناسنامه است. بنابراین پرداختن و برگزاری برنامه‌هایی با این موضوع در ایام نمایشگاه اجتناب‌ناپذیر است تا از این طریق گامی در جهت ترویج اهداف و رویکردهای مبتنی بر رونق روزافزون عرصه نشر کشور برداریم./998/د102/ق

ارسال نظرات