۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۱۴۲۶

حکیم حمله تروریستی به ترکیه و نجف را محکوم کرد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق حمله تروریستی به ترکیه که منجر به کشته شدن بیش از 39 تن شده است را محکوم کرد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق طی پیامی حمله تروریستی به ترکیه و نجف را محکوم کرد.

حکیم افزود: در زمانی که مردم با امید و آرزو در حال برگزاری جشن سال 2017 میلادی بودند اعضای جریان تروریستی داعش که به خون انسان‎های بی‎گناه تشنه هستند جنایت دیگری را در ترکیه مرتکب شدند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به حمله تروریستی به نجف تصریح کرد: این اقدامات وحشیانه داعش نتیجه شکست‎های پی‎ در پی آنان در عراق است.

وی در پایان خواستار  اتحاد جهانی و منطقهای برای نابودی داعش شد و بیان داشت که نیروهای امنیتی باید با هوشیاری بیشتر از مردم عراق محافظت کنند.

گفتنی است داعش با انتشار بیانیه‌ای رسمی، ضمن بر عهده گرفتن حمله به باشگاه شبانه «راینا» در استانبول، اعلام کرد این حمله علیه دولت «کافر» ترکیه بوده و 150 نفر طی آن کشته و مجروح شدند.

در این بیانیه تاکید شده این حمله در انتقام از حملات هوایی ترکیه علیه عناصر آنها در شمال سوریه بوده و هشدار داد که حملات بیشتری در انتظار این کشور خواهد بود.

بامداد روز گذشته (یکشنبه) یک مهاجم مسلح به باشگاه شبانه «راینا» در استانبول حمله کرده و با تیراندازی حداقل 39 نفر را کشته و 69 نفر دیگر را مجروح کرد. وی سپس گریخته و نیروهای امنیتی ترکیه هنوز در جست‌وجوی او هستند.

همچنین دو عضو داعش با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در منطقه قادسیه نجف اشرف 17 تن از مردم بی گناه را شهید کردند./994/ب903/د

ارسال نظرات