۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۷۱۹۹۱

بیش از 6 هزار نفر از کتابخانه ملی بازدید کردند

بیش از 6 هزار نفر از هفته کتاب تا پایان هفته پژوهش، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی بازدید کردند.
کتابخانه ملی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این سازمان روزانه پذیرای بازدیدکنندگانی است که به منظور آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه و بازدید از آثار موزه کتاب و میراث مستند ایران که مجموعه‌ای از شاخص‌ترین و با ارزش‌ترین اسناد و نسخ خطی را در معرض نمایش قرار داده است، مراجعه می‌کنند.

از آنجایی که میزان بازدیدها از این مجموعه در طول سال بخصوص در هفته کتاب و هفته پژوهش، به بالاترین حد خود می‌رسد، طی بررسی به عمل آمده مشخص شد میزان بازدید از ساختمان کتابخانه ملی و آرشیو، در بازه زمانی یاد شده سال 95 نسبت به سال‌های گذشته، افزایش چشمگیری داشته است که می‌تواند یکی از دلایل آن، افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران باشد.

از هفته کتاب تا پایان هفته پژوهش 3هزار و 340 نفر بازدید کننده داخلی از موزه کتاب و میراث مستند ایران و 2هزار و 979 نفر بازدید کننده داخلی از بخش‌های مختلف کتابخانه ملی بازدید کردند که در مجموع گردش بازدید ساختمان کتابخانه ملی را به 6هزار و 319 نفر رسانده‌اند.

در این آمار می‌توان گفت که 60 نفر بازدید کننده داخلی و خارجی به طور اختصاصی از بخش‌های تخصصی ساختمان آرشیو ملی بازدید داشته‌اند. همچنین آمار بازدید کنندگان خارجی نیز در مدت یاد شده 60 نفر بوده که شامل کارشناسان مرتبط با کتابخانه و آرشیو اسناد بودند.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بازدید کنندگان را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که در کنار آن، بازدیدکنندگان آزاد، مدیران سازمان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، چهره های فرهنگی، اساتید دانشگاه‌ها و شخصیت‌های علمی و سیاسی نیز حضور و بازدیدی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، داشتند./998/د102/ق

ارسال نظرات