۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۳۳۴
آیت الله نابلسی:

ترکیه به منبع تروریسم و تهدید مبدل شده است

امام جمعه صیدای لبنان تأکید کرد که ترکیه به دلیل سیاست حمایت از تروریسم در آتش این پدیده خواهد سوخت.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدا

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به گسترش عملیات تروریستی در ترکیه گفت: این کشور به دلیل سیاست های خود در سوریه با بحران واقعی تروریسم مواجه شده است. این سیاست سبب شد تا ترکیه به منبع تروریسم و سلاح و تهدید کشورهای همجوار به ویژه سوریه و عراق مبدل شود.

وی افزود: اگر یاری رسانی ترکیه به تروریست های تکفیری نبود اوضاع این دو کشور بسیار بهتر از امروز بوده و قتل و ویرانی و انفجار و تکه تکه شدن پیکر کودکان و زنان و مردان در مساجد و کلیسا و بازار را شاهد نبودیم.

این عالم لبنانی تصریح کرد: بارها گفته ایم هر که از تروریسم حمایت کند در آتش آن خواهد سوخت و این مساله هم اکنون در ترکیه قابل مشاهده است و تروریست هایی که به کشتار و انفجار در اماکن عمومی عراق و سوریه و لبنان می پرداختند هم اکنون این جنایت ها را در ترکیه مرتکب می شوند.

آیت الله نابلسی با اشاره به بی توجهی تروریست ها به حرمت خون بی گناه اظهار داشت: رسانه ها در حالی که به بازتاب گسترده تروریسم در یک کشور می پردازند هیچ اهمیتی به این پدیده در کشور دیگر ندارند و بر همین اساس است که انفجار تروریستی در بغداد و نجف که به کشته شدن صدها تن انجامید را پوشش ندادند.

امام جمعه صیدا با اشاره به اینکه لبنان در آستانه پیوستن به باشگاه کشورهای تولید کننده نفت قرار گرفته است، تأکید کرد: امیدواریم پول نفت سر سفره شهروندان ملاحظه شود نه در جیب مسؤولان. دولت باید اوضاع فاسد اقتصادی را درمان کرده و به یاری صنعت بپردازد.

وی ارتحال هیلاریون کاپوچی اسقف قدس که به دلیل حمایت از مقاومت اسلامی به ایتالیا تبعید شده بود را تسلیت گفت و خاطرنشان ساخت: وی از پیشگامان عرصه جهاد و مقاومت بوده و به هیچ وجه تحت تاثیر قواعد دشمن صهیونیستی قرار نگرفت. این اسقف به درخواست نظام های عربی برای سکوت در برابر صهیونیست ها توجهی نکرد و روز به روز بر صلابتش برای حمایت از مساله فلسطین افزوده شد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات