۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۷۲۵۵۹
آیت الله غریفی:

ساکتان فتنه شریک فتنه گران هستند

یکی از علمای بحرین نسبت به سکوت در برابر فتنه هشدار داد و عذاب شدید الهی را در انتظار فتنه گران دانست.
آیت الله غریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول این کشور با اشاره به اینکه محبت و تسامح و همچنین مبارزه با کینه توزی و تعصب های افراطی باید از مرحله شعار به عمل برسد، گفت: یکی از مشکلات کنونی اینست که علاقه مندان به محبت و تسامح به اقدام عملی روی نیاورده و کسانی که واقعا با خشونت و کینه توزی مخالف هستند نیز تنها به شعار بسنده کرده و به مبارزه عملی با این پدیده ها نمی پردازند.

وی عملی شدن این مسائل را نیازمند سختی، تلاش، صبر، فداکاری و تحمل مشکلات مختلف توصیف کرد و افزود: بسیاری از مردم حاضر نیستند راحتی و آسایش خود را در این راه از دست دهند. هنگامی که دشمنان دین و امت و وطن و وحدت از هیچ تلاش و امکاناتی برای تضعیف و ایجاد شکاف در جوامع عربی و اسلامی دریغ نمی کنند، هیچ عذر شرعی و عقلی برای راحت طلبی نخواهیم داشت.

این عالم بحرینی تأکید کرد که بر اساس آیات قرآنی، تعداد کمی از مردم و در رأس آنان انبیا و صالحان به مبارزه با فساد پرداخته و تنها این افراد بودند که نجات یافتند و سایر افراد به دلیل غوطه ور شدن در فساد و جنایت به هلاکت رسیدند.

وی نسبت به سکوت و عافیت طلبی مردم هشدار داد و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند مردم تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر کنند در خیر و برکت خواهند بود. این حدیث نشان می دهد برای برقراری آرامش و آسایش در جامعه باید به سه شرط امر به معروف، نهی از منکر و همکاری مطلوب میان مردم پایبند بود.

آیت الله غریفی با اشاره به اینکه هیچ کس از آتش فتنه در امان نیست، اظهار داشت: آتش فتنه دامان کودک و بزرگسال، زن و مرد، مسجد و معبد، مدرسه و بیمارستان، حاکم و وزیر و مسؤول و حتی فتنه انگیزان را خواهد گرفت. کسانی که بر آتش فتنه می دمند علاوه بر اینکه در آتش فتنه می سوزند، عقاب شدید الهی نیز در انتظارشان خواهد بود.

وی با اشاره به پیامدهای سکوت در برابر فتنه اظهار داشت: سکوت در برابر فتنه سبب گسترش آن و در نتیجه تخریب و ویرانی و فساد می شود. ساکتان فتنه با فتنه گران شریک هستند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات