۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۴۷۴

فلسطینیان در اعتراض به تخریب منازلشان تظاهرات کردند

تخریب منازل اعراب ساکن در اراضی اشغالی فلسطین اعتراض شدید آنها را به همراه داشته است.
تخریب منازل فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی تخریب 11 خانه فلسطینیان در شهر قلنسوه واقع در شمال اراضی اشغالی، مردم برای نشان دادن اعتراض خود از صبح چهارشنبه دست به اعتصاب زدند.

در پی این اعتصاب تمامی مدارس، فروشگاه‌ها و نهادهای محلی در مناطق عرب‌نشین تعطیل شدند.

مقام‌های صهیونیست روز سه‌شنبه 11 خانه را در قلنسوه ویران کرده بودند.

محمد برکه، رییس کمیتۀ شهروندان عرب در اراضی اشغالی و نماینده پیشین در کنست، با اشاره به اینکه مشارکت مردم در اعتصاب روز چهارشنبه «فراتر از حد تصور» بود، ادامه داد: «واکنش در تمامی روستاها و شهرهای عرب‌نشین عالی بود.»

کمیته شهروندان عرب در اراضی اشغالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تخریب 11 خانه که صاحبانشان آنها را در زمین‌های شخصی خود در قلنسوه بنا کرده بودند، جنایتی بی‌مانند و اعلان جنگ علیه ساکنان قلنسوه و علیه اقلیت عرب در اسرائیل است.»

یوسف جبارین، نمایندۀ کنست، مجلس رژیم صهیونیستی گفت: «اینکه شهروندان عرب مجبور شوند از... بی‌خانمان بودن یا ساخت‌وساز بدون مجوز یکی ار انتخاب کنند، مساله‌ای غیرانسانی و غیراخلاقی است.»

حزب فهرست مشترک– که متشکل از چهار حزب عربی در رژیم صهیونیستی است - اعلام کرد این خانه‌ها در واکنش به تخلیۀ قریب‌الوقوع شهرک صهیونیست‌نشین و غیرقانونی آمونا در کرانه باختری و منحرف کردن توجه مردم از تحقیقات جاری پلیس دربارۀ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تخریب شده‌اند.

این حزب در اطلاعیه‌ای خاطرنشان کرد هر چه تحقیقات دربارۀ نتانیاهو گسترده‌تر می‌شود شمار خانه‌های که ویران می‌شود افزایش می‌یابد.

در همین راستا قرار است مردم قلنسوه در اعتراض به تخریب این خانه‌ها روز جمعه در این شهر راهپیمایی کنند.

به نوشته پرس تی وی، این راهپیمایی به محل یکی از خانه‌های ویران شده ختم می‌شود.

اعراب ساکن در اراضی اشغالی که حدود 17/5 درصد از جمعیت ساکن در این اراضی را تشکیل می‌دهند، می‌گویند عملکرد تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی و عدم صدور مجوز ساخت‌وساز آنها را وادار می‌کند بدون کسب مجوز خانه‌هایشان را بنا کنند./847/ب103/د

ارسال نظرات