۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۷۳۸۷۵

هیات حماس برای شرکت در نشست آشتی ملی وارد مسکو شد

هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به سرپرستی دکتر موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی این جنبش امروز شنبه به منظور شرکت در نشست آشتی ملی وارد مسکو ـ پایتخت روسیه ـ شد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، هیات حماس برای شرکت در نشست آشتی ملی وارد مسکو شد.

سخنگوی حماس تصریح کرد: این هیات در کنفرانسی که به همت مرکز مطالعات روسیه و با محوریت مساله فلسطین برگزار می شود، شرکت می کند.  

حازم قاسم افزود که هیات مذکور در حاشیه این کنفرانس با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار می کند و با وی پیرامون پاره ای از مسائل از جمله مساله فلسطین و آشتی ملی بحث و گفت و گو می کند.  

وی خاطرنشان ساخت که هیات حماس در تمامی جلسه های آشتی ملی شرکت می کند، این جلسه ها با حضور تمامی نمایندگان گروه های فلسطینی برگزار می گردد.

حازم قاسم تاکید کرد که حماس دعوت هر طرفی را در زمینه پیشبرد آشتی ملی و ترمیم شکاف داخلی می پذیرد و از آن استقبال می کند.

وی اظهار داشت:« ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس یک راهبرد روشن و شفاف داریم و آن هم موافقت با هرگونه درخواست در زمینه برقراری آشتی ملی و برچیدن بساط دودستگی داخلی است.»   

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی حماس تصریح کرد:« ما بر این باوریم که کلید تحقق آشتی ملی به دست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین است.»/982/ب103/د

ارسال نظرات