۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۸۹۷

برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاریس

‎​آیین بزرگداشت درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از دیپلمات ها، شخصیت های مذهبی، کارکنان نهادهای ایرانی و ایرانیان مقیم فرانسه، در بیت الزهرا(س) پاریس برگزار شد.
پاریس

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاریس برگزار شد.

' علی آهنی' سفیر ایران در فرانسه در این آئین با اشاره به ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی، از وی به عنوان یاور دیرین و مشاور امین حضرت امام خمینی(ره) و همرزم و همگام رهبر معظم انقلاب در مدت بیش از نیم قرن یاد کرد.

آهنی گفت: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با دوراندیشی، هوشمندی، نگاهی عمیق و تسلط بر موضوعات سیاسی و بین المللی، در قالب

مسوولیت های کلیدی که بر عهده داشت همواره در جهت تامین منافع ملی کشور و ارتقاء نظام جمهوری اسلامی حرکت کرد.

وی نگاه عمیق و راهبردی آیت الله هاشمی رفسنجانی را در جهت اقتدار نظام و تامین منافع ملی کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارزیابی و اضافه کرد: دغدغه های آن مرحوم در خصوص معضلات جهان اسلام از جمله سرنوشت مردم مظلوم فلسطین، موجب علاقه مندی مسلمانان جهان به ایشان شده بود.

سفیر ایران در فرانسه، زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی را در برهه های مختلف آکنده از امتحانات سخت الهی دانست که آن مرحوم با سعه صدر، شهامت و امانتداری راه امام راحل (ره) را ادامه داد و آزمایشات الهی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

آهنی همچنین با اشاره به مسوولیت خود در وزارت خارجه طی سی سال گذشته افزود: تسلط، نفوذ کلام و تحلیل های ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص موضوعات سیاسی و بین المللی موجب شده بود که مقامات عالی رتبه خارجی در سفر به ایران همواره مشتاق دیدار و گفت و گو با وی باشند.

وی حضور خیل عظیم مردم در آئین تشییع پیکر آن مرحوم را نشانگر قدردانی ملت ایران از زحمات و فداکاری های وی طی مسوولیت های مختلف، عشق او نسبت به نظام و مردم و احترام ویژه وی نسبت به رهبر معظم انقلاب دانست و برای آن مرحوم علو درجات را از ایزد منان درخواست کرد.

«احمد جلالی» سفیر دائم کشورمان در یونسکو نیز در این آئین با اشاره به خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی، یاد وی را گرامیداشت.

حجت الاسلام «سید ضیاء الدین مکی» رییس مرکز اسلامی فرانسه نیز در این آئین در خصوص دانش و تخصص آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه های علوم قرآنی، حوزوی و اندیشه های فقهی و حکومتی سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا،‎ در این آئین حاضران با قرائت قرآن و تماشای فیلم های کوتاهی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یاد وی را گرامی داشتند./982/ب103/د

ارسال نظرات