۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۲۹۰

همبستگی وزیر سابق آمریکایی با مسلمانان در مقابل ترامپ

وزیر خارجه سابق آمریکا به مقابله با طرح دونالد ترامپ رییس جمهور جدید این کشور پرداخت و در اقدامی نمادین با مسلمانان همبستگی کرد.
مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا در زمان بیل کلینتون

به گزارش خبرگزرای رسا، مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، نسبت به اظهارات ترامپ علیه مسلمانان و پناهجویان اعتراض و همبستگی خود با آنان را اعلام کرد.

وی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که آماده است نامش را به عنوان یک مسلمان برای همبستگی با پناهندگان و مهاجران مسلمان ثبت کند.

آلبرایت این تصمیم خود را در اعتراض به تلاش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای اعمال محدودیت علیه پناهندگان و مهاجران مسلمان اتخاذ کرد.

همزمان، طرفداران حقوق مهاجران و پناهجویان طرح های کاخ سفید برای متوقف کردن موقت پذیرش پناهجویان و تعلیق صدور ویزا برای افراد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را محکوم و این طرح ها را علیه مسلمانان دانستند و تاکید کردند که آمریکا در سایه این طرح ها از امنیت کمتری برخوردار خواهد بود.

به نوشته العالم، دستیاران و کارشناسان گفتند که انتظار می رود ترامپ همچنین دستور ممنوعیت ورود پناهجویان به آمریکا را به مدت چند ما –به استثنای اقلیت های دینی زیر فشار- صادر کند.

براساس پیش نویس یک دستور اجرایی که قرار است دونالد ترامپ آن را در روزهای آینده امضا کند، ورود پناهجویان سوری به خاک آمریکا ممنوع خواهد شد و ورود هرگونه مهاجر از سوریه، سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن تا زمان بررسی لایحه های دائمی به حالت تعلیق درخواهد آمد./847/ب103/د

ارسال نظرات