۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۶۵۱۶
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالی:

جوانان مسلمان و غیرمسلمان دنیا تشنه شناخت اسلام واقعی هستند

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالی در دیدار با رهبر دینی مسلمانان جمهوری مالی، تأکید کرد: جهان اسلام و به ویژه جوانان مسلمان و غیرمسلمان دنیا تشنه شناخت اسلام واقعی هستند که این مهم، وظیفه ما را در فرستادن پیام واقعی دین اسلام مهم‌تر می‌کند.
کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالی

به گزارش خبرگزاری رسا، «کاظم جلالی»، «عبدالرضا عزیزی» نماینده مردم شیروان، «سید مصطفی ذوالقدر» نماینده مردم میناب، «رضایی» سرپرست سفارت ایران در مالی و هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با «شریف عثمان حیدرا» رهبر دینی مسلمانان جمهوری مالی دیدار و گفت وگو کردند.

جلالی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای حل مشکلات جهان اسلام، گفت: همه کشورهای مسلمان باید در جهت تبیین چهره واقعی اسلام که دین مودّت و مهربانی است، تلاش کنیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی با اشاره به نفوذ تفکرات انحرافی و افراطی در کشورهای مسلمان، تأکید کرد: جهان اسلام باید برای مقابله با نفوذ تروریسم و افراطی‌گری راهکارهای کارآمدی اتخاذ کند و در این بین نقش علمای دین در این راه بسیار حائز اهمیت است.

جلالی، افراطی گرایی را مشکل جهان اسلام و جامعه بین‌الملل دانست و تصریح کرد: تروریسم تفکر فاجعه‌باری است که امروز بر جان ملت‌های جهان افتاده است و برخی تلاش می‌کنند تا از روی خصم، این پدیده شوم را به عنوان چهره‌ای خشن از اسلام نشان دهند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: دوری گزیدن از تفرقه، قومی گرایی و طایفه‌گری باید اصول کار کشورهای اسلامی قرار گیرد تا وحدت لازم برای همکاری بین کشورهای مسلمان به وجود آید.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار علمای اسلامی در شناساندن چهره واقعی جهان اسلام به دنیا، گفت: جهان اسلام و به ویژه جوانان مسلمان و غیرمسلمان دنیا تشنه شناخت اسلام واقعی هستند که این مهم وظیفه ما را در فرستادن پیام واقعی دین اسلام مهم‌تر می‌کند.

عضو کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی با تأکید بر همکاری های دینی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی، یادآور شد: زبان وحدت آفرین اسلام زمینه همکاری‌های بسیاری بین کشورهای اسلامی به ویژه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی به وجود آورده است که باید از این زبان مشترک به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

شیخ «شریف حیدرا» رهبر دینی مسلمانان جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما به دلیل وجود مبانی مشترک همچون دین اسلام با جمهوری اسلامی ایران احساس برادری داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به اهل بیت (ع) احترام می‎‌گذارند و ما می خواهیم مراتب اکرام خود را در این خصوص نشان دهیم.

رهبر دینی مسلمانان جمهوری مالی تصریح کرد: هرکسی که حضرت رسول اکرم (ص) را قبول دارد باید اهل بیت (ع) ایشان را نیز دوست داشته باشد.

وی، ملاقات با هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران را افتخار بزرگی دانست و گفت: ما با ایرانی ها یک خانواده ایم چرا که محب اهل بیت (ع) هستیم.

به نوشته ایرنا، شیخ شریف حیدرا با بیان اینکه در جمهوری مالی در مقابل سلفی گری و افراطی گری ایستاده ایم، گفت: زمینه‌های بسیاری برای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی به ویژه در زمینه امور دینی وجود دارد.

بنا به این گزارش، جلالی در پایان این دیدار در مصاحبه‌ای باکانال ماهواره ای «شریف» به ترسیم اهداف خود از سفر به کشور مالی و ملاقات با شیخ شریف حیدرا رهبر دینی مسلمانان جمهوری مالی پرداخت./847/ب102/د

ارسال نظرات