۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۹۶۶
تحلیلگر رژیم صهیونیستی:

تونل های حماس تاکتیکی دردآور است

یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که باید اذعان کنیم که جنبش حماس و تونل هایش در نوار غزه تاکتیکی دردآور برای رژیم هستند.
اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، وسی میلمن تحلیلگر برجسته رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در روزنامه جروزالیم پست اظهار داشت که مقابله با تونل های حماس کاری بسیار سخت و دشوار است.

میلمن اظهار داشت که به رغم منابع مالی، علمی و مهندسی رژیم صهیونیستی، تاکنون هیچ راه حلی حقیقی برای مشکل تونل ها یافته نشده است.

وی تصریح کرد که ارتش، بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نوامبر سال 2013 که 30 تونل حماس در نوار مرزی باریکه غزه کشف شده بود، سهل انگاری کرده و راه حلی برای آن ها نیافتند که 8 ماه بعد از آن جنگ 51 روزه در غزه به وقوع پیوست و ارتش به هیچ وجه آماده مقابله با معظل تونل ها نبود.

این تحلیلگر صهیونیست اظهار داشت که شاید ارتش آن زمان گمان می کرد می تواند بر غزه سیطره یافته و حماس را نابود کند اما بعدا چه شد؟ آیا نوار غزه دوباره اشغال شد؟  آیا جایگزینی راهبردی در مورد چگونگی 50 روز جنگ اندیشیده شد؟

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گزارش بازرس رژیم صهیونیستی در مورد جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 که اخیرا منتشر شد، ثابت می کند که ارتش برای مقابله با تونل های حماس در غزه هیچ راهکاری نداشته است و در نهایت نیز شکست بزرگی را در غزه متحمل شد و بدون اینکه بتواند به معظل تونل های مقاومت پایان دهد، دست از پا درازتر غزه را ترک کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات