۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۷۳۱۵

واکنش فضل الله به ممنوعیت ورود اتباع کشورهای اسلامی و عربی به آمریکا

امام جمعه بیروت نسبت به افزایش فشار و گسترش انتساب تروریسم به اسلام در پی سیاست های رییس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در پیامی، نسبت به کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف واکنش نشان داد و گفت: کشتار مسلمانان در کانادا و آمریکا نتیجه اسلام ستیزی دونالد ترامپ و سایر مسؤولان آمریکایی است.

وی افزود: بیم آن می رود که بسیج گسترده تکفیری علیه دیگران که از سوی مسؤولان آمریکایی و اروپایی به ویژه دونالد ترامپ صادر می شود، مسلمانان را در خانه تروریسم بگنجاند، خصوصا اینکه ترامپ ورود اتباع 7 کشور اسلامی و عربی به خاک آمریکا را ممنوع کرده است.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: تروریسمی که مسلمانان را در کبک کانادا هدف قرار داد با تروریسمی که غربی ها را در تیررس قرار داده است، دو روی یک سکه و یک تفکر به شمار می آید چرا که از اندیشه جهالت و کینه نسبت به مردم نشأت می گیرد.

حجت الاسلام فضل الله اظهار داشت: انتساب تروریسم به مسلمانان یک اتهام بی پایه و اساس و ظلم علیه اسلام است. هیچ کس حق ندارد همه مسلمانان را به دلیل تروریسم محکوم کند همانگونه که ارتکاب جنایت از سوی غرب نباید اتهام را به سوی همه آنها روانه سازد.

امام جمعه بیروت بر لزوم گفت وگو با جریان های غربی تأکید کرد و ادامه داد: این گفت وگوها می تواند اتهام تروریسم به یکدیگر از بین برود. به نظر می رسد فرصت خوبی برای بررسی عمیق دلایل تنش و هراس کنونی در جهان با وجود افزایش روحیه کینه توزی و نژادپرستی و تروریسم در سطح بین المللی به وجود آمده است./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات