۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۷۳۶۶

همدردی کانادایی‌ها با خانواده‌های قربانیان حادثه مسجد «کبک»

حدود ۵ هزار نفر از مردم استان «کبک» کانادا عصر دوشنبه، ۱۱ بهمن با تجمع در مقابل مسجدی که اخیرا صحنه فاجعه تروریستی بود، با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.
ایالت کبک کانادا

به گزارش خبرگزاری رسا، حدود ۵ هزار نفر از مردم شهر «سین فوی» استان کبک برای ابراز همدردی با خانواده‌های نمازگزاران کشته شده در حادثه تیراندازی مسجد کبک با آوردن شاخه گل و روشن کردن شمع در محوطه خالی کلیسای سابق روبه‌روی مسجد تجمع کردند.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع شد که مردم با شنیدن صوت قرآن شروع به گریه کردند.

صدها نفر از خانواده‌ها، اقوام و دوستان قربانیان نیز حضور داشتند و رهبران مسلمان و مسیحی با ذکر اسامی کشته‌شدگان، پس از اعلام دقایقی سکوت به احترام آن‌ها، سخنرانی خود را ایراد کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان غیرمسلمان با حضور در این مراسم گفت: کبک، استان کوچکی است و همه همدیگر را می‌شناسند و هیچ‌کس چنین خشونتی را قبول نمی‌کند.

«دامینیک فورتین»، از اعضای ارشد استانداری کبک نیز گفت: در چنین حوادثی هیچ‌کس نمی‌تواند سکوت اختیار کرده و در خانه خود بماند و در صحنه حضور پیدا نکند.

به نوشته ایکنا، در پایان مراسم، امام جماعت مسجد کبک نیز آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.

گفتنی است، سه فرد مسلح شامگاه یکشنبه، ۱۰ بهمن به روی حدود ۴۰ نمازگزار در حالی که مشغول ادای نماز عشا در داخل مسجد مرکز فرهنگی اسلامی شهر بودند، تیراندازی کردند که طی آن ۶ تن کشته و تعدادی زخمی شدند./980/ب102/د

ارسال نظرات