۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۷۷۶۶۴
پژوهشگر عراقی در گفت و گو با رسا؛

تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر فضای فرهنگی عراق پررنگ است

پژوهشگرعراقی درباره تأثیرات انقلاب اسلامی در عراق اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عراق هم مثل کشورهای دیگر بازتاب هایی داشته است که در پرتو آن عراق به سمت پیشرفت حرکت می کند.
انقلاب اسلامی

سهیره عبدالصمد عبدالرشید، فعال و پژوهشگر حوزه زنان از عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در حاشیه اختتامیه هفتمین دوره شجره طوبی با محوریت مطالعات زن و خانواده که 12 بهمن در مجتمع میلاد مشهد برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) توانست با رهبری و با پشتوانه ملت نظام دیکتاتوری شاهنشاهی را به جمهوری اسلامی ایران تبدیل  کند.

وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، افزود: مشهد از لحاظ فرهنگی، خدماتی، موسسات و بناها پیشرفت داشته است و هرچه که زائر به آن نیازمند است در این شهر وجود دارد.

این فعال حقوق بشر درادامه با مقایسه مشهد نسبت به سال گذشته گفت: ظرف همین یکسال و در این زمان کوتاه مشهد تغییرات بسیاری داشته باشد و بناهای تاریخی و مراکز علمی و دانشگاهی این شهر متحول شده اند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان در مراکز آموزشی مشهد نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده است و از طرفی می توان تنوع رشته ها و درس ها را هم در دانشگاهها  مشاهده کرد.

این پژوهشگرعراقی با بیان اینکه مطالعات و پژوهشهایی درباره ایران داشته ام، درباره تأثیرات انقلاب اسلامی در عراق اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عراق هم مثل کشورهای دیگر بازتاب هایی داشته است که در پرتو آن عراق به سمت پیشرفت حرکت می کند و همین حرکت موجب افزایش سطح فرهنگی در آن شده است.

وی درادامه درباره حمایت ایران از عراق در جنگ با داعش گفت: حضور مستشاران ایرانی کمک زیادی به عراق انجام داد و در عقب راندن داعش نقش ویژه داشت.

 عبدالصمد عبدالرشید در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت و جایگاه اجتماعی زنان در ایران گفت: جمهوری اسلامی جزو کشورهایی است که می تواند در حوزه زنان به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد چرا که این قشر در این کشور از جایگاه بالایی برخوردار است./934/ب302/ک

ارسال نظرات