۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۷۸۴۵۱

کنیسه‌های «ویکتوریا» میزبان نمازگزاران مسلمان می‌شوند

در پی آتش‌سوزی مسجد و مرکز اسلامی شهر «ویکتوریا» در ایالت «تگزاس» آمریکا، یهودیان این شهر از همسایگان مسلمانان خود دعوت کردند که نمازهای یومیه را در کنیسه‌های یهودیان اقامه کنند.
ویکتوریا

به گزارش خبرگزاری رسا، اقلیت یهودی شهر «ویکتوریا» در واکنش به آتش‌سوزی مسجد ویکتوریا که بامداد شنبه هفته گذشته، نهم بهمن‌ماه، به وقوع پیوست، از همسایگان مسلمان دعوت کردند که نمازهای یومیه خود را در کنیسه‌های یهودیان به‌جا آورند.

در‌حالی‌که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا با صدور فرمانی ورود مسلمانان ۷ کشور به آمریکا را ممنوع کرد، اما یهودیان شهر ویکتوریا با اعطای کلید کنیسه‌های این شهر به مسلمانان حسن نیت خود را ابراز کردند و جلوه‌‌ای از همبستگی را به نمایش گذاشتند.

این پیشنهاد در حالی از سوی یهودیان مطرح شد که جامعه مسلمانان ویکتوریا در جست‌وجوی مکان جایگزینی برای اقامه نماز بودند.

رییس جامعه یهودیان شهر ویکتوریا در گفت‌‌وگو با رسانه‌های محلی این شهر گفت: «هنگامی که چنین حادثه سختی رخ می‌دهد، ما باید با یکدیگر همبستگی داشته باشیم».

روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا نیز در این زمینه نوشت: «آتش مرموزی که هفته گذشته مسجد شهر ویکتوریا را در برگرفت، سبب شد که این مسجد و مرکز اسلامی به‌طور کامل طعمه حریق شود و هنوز تحقیق درباره جزئیات این حادثه ادامه دارد».

مسلمانان ویکتوریا، بر این باورند که آتش‌سوزی این مسجد جنایتی نفرت‌آمیز است که با اظهارات ترامپ درباره منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا در ارتباط است.

به نوشته ایکنا، مسجد و مرکز اسلامی شهر «ویکتوریا» در ایالت «تگزاس» آمریکا بامداد شنبه هفته گذشته، نهم بهمن‌ماه، به‌طرز مشکوکی دچار حریق شد و در آتش سوخت./982/ب102/د

ارسال نظرات