۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۲۶۸

برگزاری همایش وحدت اسلامی در مسجد ایرانیان هند

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، همایش «وحدت اسلامی و راهکارهای ایجاد آن در جوامع مسلمان، تقریب مذاهب» پنجشنبه، ۲۱ بهمن در مسجد ایرانیان این شهر برگزار می‌کند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «وحدت اسلامی و راهکارهای ایجاد آن در جوامع مسلمان، تقریب مذاهب» مقارن با ایام الله دهه مبارکه فجر و با اغتنام از حضور حضرت آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، در بمبئی، برگزار می‌شود.

هدف از این همایش، نشر فرهنگ تقریب، تقویت وحدت بین مسلمانان و پرهیزدادن مسلمانان از حرکت به سوی جریان‌های تفرقه‌گرا، وهابی و تکفیری است.

این همایش با سخنرانی آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور بیش از ۲۰۰ تن از علمای شیعه و سنی گشایش خواهد یافت و سپس مولوی نظیر احمد سلامی، عضو شورای عالی مجمع و از علمای بلوچستان و منوچهر متکی، معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب و همچنین تعدادی از علمای شیعه و سنی سخنرانی می‌کنند.

در همایش بمبئی مباحثی همچون نقشه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام و جریان‌های تکفیری و تروریستی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و خروجی همایش تأکید بر وحدت و تقریب مذاهب اسلامی خواهد بود.

در فرصت حضور هیئت مجمع تقریب مذاهب در بمبئی برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری نشست با حضور علمای شیعه در مسجد ایرانیان، همایشی با روشنفکران مسلمان(شیعه و سنی) با حضور تعداد قابل توجهی از علماء، شخصیت‌های سیاسی، علمی و پژوهشی، دانشمندان، نخبگان، متفکران، دانشگاهیان، نویسندگان، سردبیران و روزنامه‌نگاران، اصحاب اندیشه و صاحبنظران در خصوص وحدت اسلامی نیز در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله اراکی در روز ورود در هند با حضور در مسجد ایرانیان در بمبئی، نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه کرده و برای مؤمنان حاضر در مسجد سخنرانی می‌کند.

سفر هیئت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ریاست آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب به هندوستان از مدت‌ها قبل در دستور کار مجمع جهانی تقریب قرار داشت و علاوه بر برگزاری همایش وحدت اسلامی در بمبئی، مجموعا ۷ همایش مستقل در زمینه وحدت اسلامی نیز در دیگر شهرهای هند از جمله بنگلور، علیپور، حیدرآباد، لکهنو و دهلی نو برگزار خواهد شد./982/ب103/د

ارسال نظرات