۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۵۰۵

تروریست‌های آمریکا هیچ کدام از مهاجران مسلمان نبوده‌اند

شبکه الجزیره در اطلاع‌نوشتی به ارائه آماری از اقدامات تروریستی اخیر صورت گرفته در جامعه آمریکا پرداخته که حاکی است در این جنایات، هیچ کدام از متهمان و افراد تروریست جزء مسلمانان مهاجر ممنوع‌الورود به این کشور نبوده‌اند.
مسلمان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه الجزیره در گزارشی به بررسی دین و قومیت مرتکبان اعمال خشونت آمیز در آمریکا پرداخت.

طبق آمار ارائه شده در اینفو گرافیک (اطلاع نوشت) ارائه شده از سوی شبکه الجزیره، جمعیت مسلمانان در ایالات متحده، سه میلیون و سیصد هزار نفر تخمین زده شده است، از این تعداد 46 نفر به انجام رفتارهای خشونت‌بار در داخل کشور خود و یا خارج از آن در سال 2016 متهم هستند که تنها 24 مورد آن در حال حاضر محرز شده است.

بر اساس این گزارش، نسبت جنایت‌های تروریستی منسوب به مسلمانان از مجموع کل جنایت‌های قتل در آمریکا 0.3 درصد اعلام شده است. در واقع از سپتامبر سال 2011 میلادی، 240 هزار پرونده قتل موجود در این کشور از سوی آمریکایی‌های غیرمسلمان صورت گرفته و تنها 123 مورد آن به مسلمانان منسوب است.

این اطلاع‌نوشت به مهمترین وقایع تروریستی اخیر در آمریکا اشاره و ذکر می‌کند که حادثه تیراندازی در شهر سن برناردینو در دسامبر سال 2015 از سوی سیدرضوان فاروق و تشفین مالک، همسر او که پاکستانی‌تبار بودند، رقم خورد.

همچنین حادثه تروریستی تیراندازی در باشگاه شبانه اورلندو که در ژوئن سال 2016 رخ داد، از سوی عمر میرصدیق متین افغانی‌تبار انجام شد.

به نوشته ایکنا، بمب‌گذاری در نیویورک و نیوجرسی در سپتامبر سال 2016 از سوی احمد خان رحیمی اهل افغانستان صورت گرفت و انفجارهای ماراتن بوستون نیز در آوریل سال 2013 از سوی دو برادر چچنی‌تبار به نام‌های جوهر تسارنایف و تیمورلنگ صورت گرفت.

این اطلاع‌نوشت در ادامه به آماری از دلایل فوت آمریکایی‌ها در هر سال اشاره کرده و می‌افزاید: سالانه 11 هزار نفر آمریکایی قربانی تیراندازی از سوی نژادپرستان و یا افراد روانی‌ می‌شوند، دو نفر نیز به دست مهاجران غیرمسلمان پیکارجو به قتل می‌رسند، همچنین 69 نفر قربانی حوادث ناشی از ماشین‌آلات کشاورزی و زراعت هستند و 9 نفر هم از سوی پیکارجویانی که بعضاً آمریکایی هستند، کشته می‌شوند.

در این اطلاع‌نوشت قید شده که هرساله 5 نفر به دست تروریست‌های جناح راست افراطی آمریکا به قتل می‌رسند و در عین حال، 700 نفر به دلیل افتادن از تخت در حین خواب و بیش از 30 نفر به علت سانحه صاعقه‌های زمستانی فوت می‌شوند.

این آمار نشان داد که با توجه به صدور فرمان ضدمهاجرتی ترامپ برای اتباع هفت کشور ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن، هیچ‌کدام از عاملان جنایات تروریستی در آمریکا جزء اتباع این کشورهای مسلمان‌نشین نبوده‌اند./847/ب102/د

ارسال نظرات