۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۳۰۲

انتقاد شدید روحانی لبنانی از توهین شبکه الجدید به امام موسی صدر

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان توهین شبکه تلویزیونی الجدید این کشور به امام موسی صدر را محکوم کرد.
حجت الاسلام حسن شریفه عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، توهین شبکه تلویزیونی الجدید این کشور به امام موسی صدر را به شدت محکوم کرد و افزود: توهین به امام موسی صدر به هیچ وجه در چارچوب آزادی و مسائل مشابه نمی گنجد و واکنش دوستداران وی علیه شبکه الجدید یک اقدام طبیعی به شمار می آید. 

وی با اشاره به تکرار چندین باره توهین به شیعیان در این شبکه ماهواره ای تصریح کرد: توهین به امام موسی صدر یک مساله جدید نیست و این شبکه همواره به شیعیان و علما و مراکز آن توهین کرده است.

این روحانی لبنانی اظهار داشت: این مساله نشان دهنده کینه شبکه الجدید و سیاست های مزدورانه آن است و به این شبکه یادآور می شویم که با کاشت خوار، نمی توان گل برداشت کرد.

گفتنی است شبکه تلویزیونی «الجدید» لبنان چند شب پیش در یک برنامه طنز موسوم به «دمی کراسی» به مساله ربوده‌شدن امام موسی صدر توهین کرده بود، به‌طوری‌که اقدام موهن، خشم طرفداران امام صدر و هواداران جنبش امل را برانگیخت.

در این برنامه سه عروسک به شکل «معمر قذافی»، رییس‌جمهور معدوم لیبی، «نبیه بری»، رییس مجلس نمایندگان لبنان و «بان کی‌مون»، دبیرکل سابق سازمان ملل طراحی و محتوای این برنامه که با جهت‌گیری خاصی تدوین شده بود، بر این موضوع تأکید داشت که نبیه بری، مکان اختفای امام موسی صدر را می‌داند.

همچنین، از آن جا که شبکه تلویزیونی الجدید سال گذشته در خبری مدعی شده بود که یک گروه مسلح در لبنان «هانیبال قذافی»، فرزند معمر قذافی را ربوده است، بخشی از این برنامه طنز نیز به این موضوع اختصاص داشت، به‌طوری‌که ادعا می‌شد مبالغی برای آزادی وی پیشنهاد شده است./980/ب903/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات