۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۰۳۶
روزنامه آئین پاكستان؛

ایران را تعلیمات امام و بصیرت رهبر انقلاب در مسیر رشد قرار داده است

در مقاله‌اي كه در روزنامه «آئين» پيشاور منتشر شده، آمده است: تعلیمات امام و بصیرت رهبر انقلاب اسلامی در ملت انقلابی ایران، روحی را دمید که امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است.
امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «آئین» پيشاور، مقاله «38 سال انقلاب اسلامی ایران» را به قلم صفی الله، روزنامه‌نگار مشهور پاكستاني منتشر كرد.

در اين مقاله آمده است: «انقلاب اسلامی ایران در ماه فوریه سال 1979 میلادی به پیروزی رسید و موسوم به انفجار نور و طلوع فجر و روزهای واقعی پیروزی انقلاب «دهه فجر» تلقی شد. در این رابطه آیه‌های اولی سوره مبارکه «فجر» از زبان هر نفر به گوش می‌رسید. «والفجر والیل عشر» (قسم به فجر و شب‌هایش).

زمانی که پس از 15 سال امامِ انقلاب پا به تهران گذاشت در آن زمان تا 11 فوریه سال 1979 میلادی ظرف 10 روز درگیری نهایی انقلاب انجام شد. در همین تاریخ سربازان دچار اضطراب طاغوت شاه بالاخره اسلحه را بر زمین گذاشتند. در تاریخ جهان یک صبح زیبای نورانی طلوع کرد. نور واقعی منفجر شد. نوری که چهره‌های سیاه و سفید را از هم جدا کرده و نقش فرقان را برای آشنایی با حق و باطل ایفاء كرد.

این دوره پیروزی انقلاب با توجه به سیاست جهانی دورانی بود که در آن دنیا در دو جناح یعنی شرق و غرب تجزیه شده بود. آمریکا و روسیه، هر دو اطمینان داشتند که بدون رضایت آنان هیچگونه انقلاب و تحول نمی‌تواند به پیروزی برسد. زمانیکه ملت ایران شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را بلند کرد، یأس روسیه و آمریکا بیش از پیش افزایش یافت. آمریکا که در زمان شاه تسلط کامل بر ایران را داشت، به هیچ عنوان این حرف را تحمل نمی‌کرد که ایران را به این راحتی از دست بدهد.

بنابراين این کشور در داخل ایران و در سیاست بین‌المللی توطئه‌های ضدانقلاب خود را به اوج رساند. آمریکا به منظور نابودی انقلاب اسلامی ایران از تمامی اهرم‌های ممکن زمان از جمله دیپلماتیکی، نظامی، فرهنگی و سیاسی، استفاده كرد اما با شکست مواجه شد. آمریکا پس از این شکست‌ها در بخش‌های مختلف به منظور تاریک کردن آینده انقلاب و جلوگیری از رشد و پیشرفت آن دست به تحریم‌های اقتصادی زد. سیاست‌گذاران آمریکا فکر می‌کردند که اگر ایران از یک سو دچار جنگ تحمیلی و از سوی دیگر در بخش اقتصادی نیز دچار تحریم‌های مختلف شود، وادار به پايین آورد سر خود در قبال واشنگتن خواهد شد.

رهبر انقلاب در پاسخ به این توطئه آمریکا شعار خودکفایی را بلند کرد. نهادهای انقلابی همزمان با این اعلام حرکت به سوی خودکفایی را آغاز کردند و علیرغم تمامی تحریم‌های بین‌المللی نه تنها جنگ هشت ساله علیه صدام را به پیروزی رساند؛ بلکه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت دفاعی، بگونه‌ای پیشرفت کرد که امروز ابرقدرت‌های شرق و غرب در تعجب و پریشانی فرو رفته‌اند. تعلیمات امام خمینی و بصیرت رهبر انقلاب اسلامی در ملت انقلابی و اسلامی ایران، روحی را دمید که امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است.

کارشناسان علوم هسته‌ای و دانشمندان ایران در صحنه علوم و فناوری، کارهایی را انجام دادند که قدرت‌های پیشرفته جهان را دچار تعجب کرده‌اند. ایران کنونی در سطح بین‌المللی با جدیت کامل وارد صحنه‌های علم شده و بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی از والاترین جایگاهی برخوردارند. این تفوق و پیشرفت علمی مانند زمان سابق بین ایرانیان مصادف با احیای علم و دانش مجدد است. احتمال زیادی وجود دارد که در یک زمان جهان غرب نیازمند ایرانیان بوده، در آینده نزدیک مجدداً علوم ایرانی بر علوم غربی سبقت ببرد.

پیشرفت جوانان مسلمان و دیندار ایران در صحنه های جدید علمی مانند میکروالکترونیک و فناوری نانولیزر، نشانگر آن است که ایران امروز در صف آن چهار کشور پیشرفته جهان قرار گرفته است که دسترسی کامل به فناوری غنی‌سازی اورانیوم و فناوری تولید یک ماده اسفنجی هسته‌ای به نام «زیروکومیوم» پیدا کرده است. همچنین دسترسی به ایجاد قسمت‌های اساسی جسم، خودکفایی در تهیه آمپول‌های گوناگون یا واکسیناسیون و در عمل پیوند کلیه و ایستادن در صف کشورهای بسیار پیشرفته جهان نشان می‌دهد که جوانان ایرانی مصمم هستند به اهداف نهایی فناوری و دانش برسند.

در احداث و توسعه سدها و در خدمات فنی و سازندگی در سایر کشورها نیز امروز ایران چهارمین کشور جهان به شمار می‌رود که یک فصل درخشان و تابناک رشد علمی و فنی مسلمانان ایران است.

تهیه هر نوع هواپیما و بالگرد کوچک و بزرگ، انواع مختلف موشک‌ها از جمله کوثر، فجر، شهاب 3 و دو، نور، اسکاد بی، ذوالفقار، فاتح 110 و 3 z، موشک تندتر از صوت، قایق‌های پروازکننده اف ال (FL) و همچنین ساخت مستقل پهپادهای گوناگون، برای اثبات بهترین عملکرد پژوهشگران و کارشناسان ایران کفایت می‌کند و نشانگر رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در جهان علم و دانش هستند.»/982/ب103/د

ارسال نظرات