۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۸۲۱۷۲

رهبر مخالفان دولت استرالیا خواستار توقف کامل شهرک سازی رژیم صهیونیستی شد

رهبر حزب کارگر استرالیا و رهبر مخالفان دولت روز دوشنبه در آستانه سفر 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کانبرا، بر مخالفت خود با شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد و خواستار توقف کامل آن شد.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اکنون برای سفری دو روزه در سنگاپور بسر می برد قرار است روز سه شنبه در پایان این سفر عازم استرالیا شود.

'بیل شورتن' رهبر مخالفان دولت استرالیا و عضو پارلمان که قرار است با نتانیاهو دیدار کند روز دوشنبه با ادامه شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس مخالفت کرد.

قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل که سال گذشته با رای مثبت 14 عضو و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، رهبر حزب کارگر استرالیا، موضع این حزب را در مورد صلح خاورمیانه روشن دانست و آن را حمایت از راه حل 'دو دولت' اعلام کرد.

بیل شورتن گفت: این موضوع را برای نتانیاهو روشن خواهم کرد که شهرک سازی ها مانعی برای راه حل دو دولت است و این مساله باید کامل متوقف شود.

وی گفت: این مطلب را در گذشته نیز گفته ام و همچنان استدلال می کنم که گسترش افراطی شهرک ها در بسیاری از موارد از موانع اجرای راه حل دو دولت است.

بنیامین نتانیاهو اخیرا در پاسخ به درخواست رییس جمهوری آمریکا برای توقف موقت شهرک سازی ها، مدعی شده بود ساخت شهرک سازی ها اساس نزاع یا مانع اصلی در راه صلح در سرزمین های اشغالی نیست.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 27 بهمن در دیدار با نتانیاهو گفت: واشنگتن دیگر تعهدی به راه حل موسوم به تشکیل دو دولت اسرائیل و فلسطین ندارد.

راه حل موسوم به تشکیل دو کشور که بیل شورتن از آن حمایت می کند، پس از شکست اعراب در جنگ سال 1967 با رژیم صهیونیستی مطرح شد و مبتنی بر تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر است. قطعنامه 242 شورای امنیت سازمان ملل متحد در نوامبر 1967، ساختاری حقوقی برای راه حل تشکیل دو دولت ارائه داد.

تارنمای 'دی استرالیا' اعلام کرده است اصلی ترین بعد امنیتی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کانبرا پوشش مسائل استراتژیک از جمله برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، آزمایش موشکی، مبارزه با تروریسم و مساله فلسطین است.

به نوشته ایرنا، 'نتانیاهو' که به عنوان نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد استرالیا می شود، سفر خود را از چهارشنبه آغاز و با 24 ساعت تمدید سفر آن را تا شنبه آینده ادامه می دهد.

پیش بینی می شود در این سفر هیات 25 نفره ای از رهبران صنایع فناوری های پیشرفته از جمله تجهیزات فضایی، کشاورزی، سایبری و پزشکی رژیم اشغالگر قدس حضور داشته باشند./847/ب103/د

ارسال نظرات