۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۲۴۰

کشتی کمک های مالزی به مسلمانان روهینگیا به میانمار رسید

کشتی حامل کمک های بشردوستانه مالزی برای مسلمانان روهینگیا دیروز وارد بندر سیتوه ایالت اراکان میانمار شد.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، به گزارش رسانه های محلی میانمار، کشتی حامل کمک های بشردوستانه مالزی برای آوارگان روهینگیا دیروز وارد بندر سیتوه، پایتخت ایالت اراکان (راخین) این کشور شد.

کمک های مذکور قرار است در میان خانواده‌های روهینگیایی در روستای موانگوداو «Maungdaw» و 190 روستای دیگر و همچینین اردوگاه ها توزیع شود.

تین مانگ سئو، سخنگوی اداره ایالت اراکان به خبرنگار آناتولی گفت: کمک‌های یاد شده قرار است روز شنبه در میان خانواده های مسلمان و بودایی توزیع شود.

وی افزود: بخش بزرگ کمکها در میان اهالی شهر سیتوه و روستای موانگوداو توزیع خواهد شد. بر اساس گزارشها، کشتی مذکور پس از تویع قسمتی از کمکها راهی بندر چیتاگونگ بنگلادش خواهد شد.

دولت میانمار با تصویب قانونی از سال 1982 تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان که یک میلیون و صد هزار جمعیت دارد، سلب کرده و مسلمانان این منطقه از آن سال به این سو با تبعیض اکثریت جمعیت بودایی این کشور روبرو هستند و بیش از 300 هزار نفر این کشور را ترک و در بنگلادش زندگی می کنند.

دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری مسلمانان روهینگیایی از منطقه آراکان را اتخاذ کرده‌است. طبق آمار اخیر سازمان ملل متحد حدود 130 هزار نفر دیگر از ماه اکتبر سال گذشته و در پی حملات هدفمند و آزار و اذیت سربازان و اکثریت بودائیان ایالت اراکان میانمار از مرز این کشور عبور کرده و وارد بنگلادش شده‌اند.

گفتنی است طی سال‌های اخیر حملات بودائیان افراطی به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار افزایش یافته و از سال 2012 تاکنون شمار زیادی کشته شده اند. مسلمانان این ایالت و فعالان حقوق بشری می‌گویند نیروهای دولتی در حمله ها به اعدام‌های خودسرانه، تجاوز و آتش زدن صدها منازل روستاییان دست‌ زده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات